بازتاب پیشرفتهای جدید موشکی ایران در رسانه های عربی

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری الجزیره در گزارشی با اشاره به پیشرفتهای جدید موشکی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: ایران سیستم موشکی جایگزین اس ۳۰۰ روسیه را که مسکو از تحویل آن به تهران خودداری کرد را معرفی کرده است.

در این گزارش به اظهارات اخیرا سردار فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره سیستم دفاع موشکی پاور ۳۷۳ اشاره شده که تاکید کرده بود: این سیستم موشکی توانمندی فراتر از موشکهای اس ۳۰۰ روسیه دارد.

الجزیره در ادامه این گزارش آورده است: در حالی ایران اخیرا از پیشرفتهای دفاع موشکی خود رونمایی کرده که در اسرائیل صحبت درباره حمله به تاسیسات هسته ای ایران پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (تا دو ماه دیگر) افزایش پیدا کرده است. البته مقامات آمریکایی بارها به اسرائیلیها درباره عواقب حمله یکجانبه علیه تاسیسات هسته ای ایران هشدار داده اند.

الجزیره در ادامه به نقل از نیویورک تایمز تاکید می کند: مقامات نظامی آمریکا می گویند که اقدامات دولت آمریکا علیه ایران برای وادار نمودن این کشور به مذاکره، هرگز به سطح اقدام نظامی نمی رسد.

بخش عربی خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد: ایران ۳۰ درصد از عملیات ساخت نظام دفاع موشکی پیشرفته خود را به پایان رساند و در نظر دارد تا پایان سالجاری آن را تکمیل کند.

رویترز نیز به این مسئله اشاره کرده که با این پیشرفت ۳۰ درصدی نیاز ایران به سیستم موشکی اس ۳۰۰ روسیه برطرف شده است.

پیشرفتهای موشکی جدید جمهوری اسلامی ایران در دیگر رسانه های عربی نیز بازتاب گسترده ای داشته است. شبکه المنار در گزارشی اعلام کرد: یک مقام نظامی در ایران اعلام کرد که سیستم موشکی پاور ۳۷۳ جایگزین، سیستم اس ۳۰۰ خواهد شد.

روزنامه الوسط بحرین، الانتقاد لبنان، الدستور اردن و الشعب نیز در گزارشهایی  پیشرفتهای موشکی جمهوری اسلامی ایران را که باعث بی نیازی کشورمان به سیستم موشکی اس ۳۰۰ شده است را پوشش داده اند.

خاطرنشان می شود طی روزهای اخیر با همزمان با اعلام  برگزاری قریب الوقوع رزمایش موشکی مشترک سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران که بزرگترین رزمایش موشکی تاریخ کشورمان محسوب می شود، انتقادات شخصیتهای صهیونیستی از طرحهای جنگ طلبانه کابینه نتانیاهو بیشتر شده است. در همین راستا روزنامه یدیعوت آحارونوت روز گذشته اعلام کرد: طی روزهای اخیر طوفانی از مواضع متناقض درباره حمله به ایران در اسرائیل ایجاد شده و این در حالی است که آمریکا تاکید کرده که با جنگ علیه ایران همراه نخواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.