بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های ترکیه

‘ آناتولی ‘ خبرگزاری دولتی ترکیه در مطلبی با عنوان ‘ رهبر عالی ایران آینده مسلمانان و جهان اسلام را بسیار بهتر از حال توصیف کرد’ نوشت: آیت الله ‘سید علی خامنه ای ‘ رهبر عالی ایران در مراسم بیست و سومین سالگرد درگذشت امام خمینی ( ره ) طی سخنانی در زمینه تفرقه و فتنه در جهان اسلام هشدار داد و گفت، آینده جهان اسلام و مسلمانان از امروز بسیار بهتر خواهد بود.

به نوشته این خبرگزاری ، رهبر عالی ایران ، امام خمینی ‘ ره’ را پدر بیداری امروز اسلامی خواند و گفت: در سایه امام خمینی ( ره ) فضای سیاسی و اجتماعی منطقه امروزه در سایه بیداری اسلامی تغییر کرده و مردم منطقه بر رژیمهای دیکتاتوری و وابسته به غرب پیروز شده اند و رژیمهایی که در مقابل عدالت خواهی و آزادی مردم خود در تنگنا قرار گرفته اند در ظاهر نیز که باشد سخن از آزادیها و عدالت به میان می آورند.

به نوشته آناتولی ، رهبر عالی ایران در زمینه تلاشهای غرب برای تغییر سمت و سوی حرکتهای مردمی در منطقه به نفع خود هشدار داد و خواهان بیداری و آگاهی مردم منطقه و رهبران مردمی منطقه شد.

به نوشته این خبرگزاری، آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه اسراییل و حامیان آمریکایی و اروپایی اسراییل امروز با بحرانهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مواجه هستند ، گفت: حتی در اروپا نیز برخی دولتهای وابسته و نزدیک به آمریکا سقوط کرده اند.

این پایگاه خبری به تفصیل سخنان رهبر معظم انقلاب را منتشر کرده است.

پایگاه خبری اینترنتی ‘ خبرلر’ نیز با انتشار سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت: به گفته رهبر عالی ایران ،آمریکا سعی دارد با گسترش بحران به دیگر مناطق توجه افکار عمومی را از بحرانهای جاری در آن کشور به دیگر نقاط جلب کند.

به نوشته این پایگاه خبری رهبر عالی ایران گفت: آنها در راستای برگردادن انقلابهای بزرگ منطقه ای علیه مردم منطقه به ایجاد اختلافهای قومی و مذهبی می پردازند و مردم منطقه باید هشیار باشند.

به نوشته خبرلر ، آیت الله خامنه ای گفت: آمریکا در ایجاد دشمنی بین مردم ومذاهب از تجربیات انگلستان که یدی طولانی در این زمینه دارد سود می برد و ما باید هشیار باشیم.

پایگاه خبری ‘سون دقیقه ‘نیز در این باره نوشت: رهبر عالی ایران نسبت به آینده حرکتهای مردمی در منطقه ابراز امیدواری کرد.

به نوشته این پایگاه خبری ، رهبر عالی ایران امروز طی سخنانی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی ‘ ره’ گفت: انشاء الله همه تلاشها در منطقه نتیجه خواهد داد و ما باید در مقابل آتش تفرقه که می خواهند روشن کنند هشیار باشیم.

به نوشته این پایگاه خبری ، آیت الله خامنه ای در سخنان خود با اشاره به بی اثر بودن تحریمها علیه ایران گفت: این تحریمها مایه پیشرفت علمی ایران شده است و این کشور بدون اتکا به غرب و به اتکای خود در بسیاری زمینه ها پیشرفت کرده و تنها نتیجه تحریمها تشدید نفرت و دشمنی علیه غرب بوده است.

به نوشته سون دقیقه رهبر عالی ایران گفت: غربیها در اصل از ایران هسته ای نمی ترسند بلکه آنها از ایران اسلامی ترس دارند و ادعاهای مرتبط با تلاش برای ساخت سلاح هسته ای در ایران دروغ و فریبی بیش نیست.

به نوشته این پایگاه خبری به گفته رهبر عالی ایران مسوولین اسراییلی خود به افزایش نفوذ ایران در منطقه و جهان اعتراف کرده اند.

به نوشته منابع خبری ترکیه در مراسم سالگرد ارتحال امام ‘ ره’ صدها هزار نفر شرکت داشتند وبه هنگام سخنرانی رهبر معظم انقلاب شعارهای ‘ مرگ بر اسراییل’ و ‘ مرگ بر آمریکا’ سر می دادند.

برخی آژانسهای خبری دیگر ترکیه نیز بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب را منتشر کرده اند.

خاورم**۲۰۱۲** ۲۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۱۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.