بازجویی از جوهر سارنایف بدون اعلام حقوق متهم

۳۱فروردین۱۳،

گروهی از بازجویان ارشد آمریکا آماده بازجویی از جوهر سارنایف، دومین مظنون انفجارهای بوستون می باشند که بر اثر تیراندازی از ناحیه پا و گردن آسیب دیده است، اما این بازجویان قرار نیست حقوق متهم را به وی متذکر شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک واحد ویژه ماموران امنیتی آمریکایی آماده بازجویی از جوهر سارنایف، فرد مظنون به بمبگذاری در مسابه دو ماراتن شهر بوستون است.

جوهر سارنایف که ١٩ سال سن دارد، جمعه شب توسط پلیس بازداشت شد. تیمورلنگ سارنایف، برادر بزرگتر او، پیشتر در عملیات تعقیب و گریز توسط پلیس کشته شده بود.

جوهر سارنایف که به شدت مجروح است، در یک بیمارستان تحت نظر ماموران مسلح قرار دارد.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، دوال پتریک، فرماندار ایالت ماساچوست آمریکا گفته است جوهر سارنایف هنوز قادر به تکلم نیست.

واحد ویژه موسوم به “گروه بازجویی بازداشتیان ارزشمند” که توسط ماموران آژانس‌های امنیتی آمریکا تشکیل شده است، در بیمارستان آماده تحویل گرفتن سارنایف برای بازجویی است.

بر اساس گزارش‌های رسیده از شهر بوستون، جوهر سارنایف در اثر تیراندازی در ناحیه پا و گردن آسیب دیده و پیش از بازداشت خون بسیاری از دست داده بود.

طبق قانون آمریکا باید به اشخاص مظنون گفته شود که آن‌ها از حق اختیار وکیل و همچنین حق اختیار سکوت در قبال پرسش‌های بازجویان برخوردار می باشند. گروه‌های حقوق بشری از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر آغاز بازجویی از سارنایف بدون این که او را از حقوق تضمین شده قانونی خود مطلع کنند، انتقاد کرده‌اند. این حقوق به “حقوق میراندا” شناخته می‌شود.

با این حال، بعضی اشخاص تندرو، از جمله دو سناتور برجسته آمریکایی، اصرار دارند که باید با جوهر سارنایف همانند یک “دشمن متخاصم” رفتار کرد و بدین ترتیب حقوق رسمی شناخته شده برای متهمان را در خصوص او رعایت نکرد.

تیمورلنگ سارنایف که ٢۶ سال سن داشت و برادر کوچکترش جوهر که در سن ١٩ سالگی دانشجوی سال دوم رشته پزشکی بود، چچن تبار بوده و بیش از ۱۰ سال در آمریکا سکونت داشتند.

والدین آن دو که اکنون در جمهوری داغستان روسیه زندگی می‌کنند، می گویند فرزندان آن‌ها بی‌گناه بوده و پلیس آمریکا تلاش دارد حمله به مسابقه دو ماراتن را که سه کشته و ۱۷۶ زخمی بر جای گذاشت، به آن‌ها نسبت دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.