بازخوانی یک نوستالوژی

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

به بهانه اکران فیلم های پر خاطره

دو فیلم ˝ هامون˝ و ˝اجاره نشینها˝ در طرح اذان تا اذان ماه مبارک رمضان در پردیس تماشاو ملت روی پرده رفتند.

به گزارش خبرنگار سینما هنرآنلاین، بعضی از فیلم های سینمای ایران که جز بخشی از خاطرات مردم و تاریخ سینمای ایران می باشند هیچ وقت ازیادها و خاطرات نمی رود. در ماه مبارک رمضان امسال طرح اذان تا اذان دوباره اجرا شد و این بار با این تفاوت که فیلم هایی که مردم با آن خاطره دارند روی پرده رفت. فیلم هایی که هر دو از آثار خاص و پر مخاطب داریوش مهرجویی در زمان خود بود.

فرصت تماشای دوباره “هامون” و “اجاره نشینها” بر پرده نقرهای سینما فرصتی مغتنم است برای نسلی که این فیلم ها را روی پرده سینما ندید و امروز می تواند بخشی از تاریخ سینما ایران را روی پرده به تماشا نشیند.

اجاره نشینها؛ کمدی جاودانه سینمای ایران

اجاره نشینها یکی از کمدی های ماندگار سینمای ایران است. این فیلم توسط داریوش مهرجویی در سال ۱۳۶۵ ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است : خانه‌ای که وارث یا وارثانش معلوم نیست، عده‌ای مستاجر دارد. خانه نیازمند تعمیرات اساسی است ولی بی توجهی عباس آقا، مباشر که قصد تصاحب خانه را دارد، سبب می‌شود تا به رغم تلاش‌های دیگر ساکنان، کار از کار بگذرد و خانه بر ساکنانش فروریزد.

در این فیلم عزت الله انتظامی ، اکبر عبدی ، رضا رویگری ، مرحوم حسین سرشار به ایفای نقش پرداختند.

هامون؛ ماندگار ترین فیلم سینما

“هامون” یکی دیگر از فیلم های مهم سینمای ایران است که مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرد و عاشقان این فیلم معروف به “هامون بازها” هنوز هم که هنوز است جانانه از این فیلم داریوش مهرجویی دفاع می کنند.

مرحوم خسرو شکیبایی یکی از ماندگار ترین بازی های خودر در قالب کاراکتر حمید هامون ایفا کرد.

خسرو شکیبایی ، عزت الله انتظامی و بیتا فرهی و جلال مقدم در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. هیچ علاقه‌مند به سینما و کسی که دغدغه فیلم سینما دارد در ایران نیست که هامون را به تماشا نشسته باشد.

پایان پیام /


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.