بازداشت تعدادی از وام گیرندگان صندوق ذخیره فرهنگیان

 

ممتاز نیوز – به گزارش ممتاز نیوز به نقل از تسنیم/ وزیر آموزش و پروش از بازداشت تعدادی از وام گیرندگان صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت:‌ تعداد شرکت‌هایی که از صندوق ذخیره فرهنگیان وام گرفته‌اند بسیار زیاد است اما پشت این شرکت‌ها چهار نفر می باشند.

بازداشت تعدادی از وام گیرندگان صندوق ذخیره فرهنگیان

فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درخصوص آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت:‌ ما مدیرعامل و هیئت مدیره این صندوق را تغییر دادیم، کمیته تحقیق و تفحص مجلس هم در صندوق ذخیره فرهنگیان مستقر می باشند و برای تهیه این گزارش با آنها کمال همکاری را داریم.
و ی افزود:‌مسئله برای ما تا حدودی روشن است. کسانی که وام‌ها را گرفته‌اند در بازداشتند. تعداد شرکت‌هایی که وام گرفته‌اند بسیار زیاد است اما پشت این شرکت‌ها چهار نفر می باشند و این شرکت‌ها صوری می باشند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا همه این اشخاص بازداشت می باشند، گفت: همه‌ نه ولی تعدادی از آنها بازداشت می باشند.
آشتیانی در پایان در پاسخ به این پرسش که میزان وامی که این اشخاص دریافت کردند یا معوقه آنها چقدر است؟ گفت: عددهای مختلفی مطرح شده و نمی‌توان رقم قطعی را گفت زیرا باید بررسی‌های لازم در این خصوص انجام شود.
وی درخصوص مطالبات معوق فرهنگیان نیز اظهار داشت: ۲۷۰۰ میلیارد تومان بابت مطالبات فرهنگیان پرداخت کرده‌ایم که شامل پاداش بازنشستگان تا سال ۹۴ هم می‌شود. همچنین حقوق حق‌التدریس‌ها یا سرباز معلم‌ها را هم پرداخت کرده‌ایم، اما بخش دیگری از مطالبات فرهنگیان باقی مانده است.
وی در خصوص زمان پرداخت پاداش بازنشستگان سال ۹۵ نیز خاطرنشان کرد: با سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هستیم تا راهی برای حل این موضوع پیدا کنیم. متاسفانه این مسئله در ردیف بودجه دیده نشده بود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: عیدی فرهنگیان همانند کارمندان دولت در بهمن‌ماه پرداخت می‌شود.

باز نشر: خبرها ایران و جهان ممتاز نیوز
تاریخ انتشار یافتن خبر: ۸ February 2017 | 3:04 pm

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.