بازداشت رییس و قائم مقام اجرائیات شهرداری کرمانشاه در پی مرگ «آسیه پناهی»

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از بازداشت رییس و قائم مقام اجرائیات شهرداری کرمانشاه در پی مرگ «آسیه پناهی» خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از قوه قضاییه، پرویز توسلی زاده روز شنبه در حاشیه بازدید از محل خانه تخریب شده آسیه پناهی، گفت: دستگاه قضایی خواستار برخورد با عواملی است که ممکن است نقض قانون کرده و این کار باعث مرگ خانم پناهی شده باشد.

وی با بیان اینکه این حادثه ۲ بُعد دارد، اظهار داشت: نخست اینکه آیا رابطه‌ای بین اقدام نیروهای اجراییات و مرگ خانم پناهی وجود دارد یا خیر؟ که در این باره باید پزشکی قانونی اعلام نظر کند و بی شک بدون اغماض، با جدیت و رعایت قانون و شرع و بدون هیچ کوتاهی موضوع را پیگیری می‌کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: موضوع دیگر این است که آیا عوامل اجراییات مرتکب تخلف قانونی شده اند یا خیر که طبق اعلام شهردار منطقه، زمین این محوطه اوقافی بوده و هرگونه تصرف بدون اجازه اداره اوقاف غیرقانونی است؛ همچنین محل ساخت خانه خانم پناهی در حریم فضای سبز و برق فشار قوی بوده است.

توسلی زاده گفت: اکنون سوال این است که آیا ماموران شهرداری می‌توانستند بهتر از این عمل کنند که اقدام آنان به نتیجه فعلی نرسد؛ در این باره هم دادسرای مرکز استان با جدیت در حال پیگیری است و بدون هیچ اغماضی با عوامل ناقض قانون برخورد می‌کند.

وی  افزود: به موجب ماده ۲۱۷ قانونی آیین دادرسی کیفری رئیس و قائم مقام اجرائیات شهرداری بازداشت و نیز مشمول صدور قرار نظارت قضائی مربوط به ماده ۲۴۷ قانون آیین دادرسی کیفری شده اند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه همچنین سازمان بازرسی کل کشور هم به موضوع عملکرد شهرداری کرمانشاه در موضوع خراب کردن خانه خانم پناهی و درگذشت وی ورود کرده است و نتیجه تحقیقات و گزارشش را اعلام می‌کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.