بازداشت ۳ دانشجوی شهید بهشتی در وقایع اخیر/جایگاه دانشجو به‌طور شایسته به جامعه شناسانده شود

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی از بازداشت ۳ دانشجوی این دانشگاه در وقایع اخیر خبر داد و گفت: این دانشجویان براساس حق قانونی خود و بر مبنای قانون اساسی که اعتراض را حق شهروندان می‌داند، اعتراض کردند و امیدواریم برای نظام معاند تلقی نشوند.

دکتر سعد الله نصیری قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب، به مهمترین برنامه‌های دانشگاه شهید بهشتی هم زمان با هفته دانشجو اشاره کرد و اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های روز دانشجو در این دانشگاه از چندین هفته پیش آغاز شده است و ما در هفته‌های گذشته درخواست‌هایی را از سمت تشکل‌های دانشجویی به منظور دریافت مجوز برگزاری برنامه‌های مختلف دریافت کردیم و معتقد هستیم همه دانشجویان می‌توانند در فعالیت‌های مربوط به روز دانشجو که روزی مختص آنها است شرکت کنند.

وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که از آموزش عالی مختص دانشجویان بوده و به خاطر وجود آنها شکل گرفته و موجودیت وزارت علوم نیز از وجود دانشگاه‌ها نشات می‌گیرد. به همین جهت روز دانشجو نیز روزی است که به دانشجویان اختصاص دارد و آنها حق دارند که در این روز اهمیت دانشجو بودن و جایگاه این قشر را به جامعه یادآوری کنند تا جامعه قدر دانشجویان را بیشتر بداند. چرا که اگر جامعه از این قشر حمایت نکند توفیقاتی در حوزه دانشجویی و دانشگاهی به دست نمی‌آید.

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: زمانی دانشگاه‌ها می‌توانند بودجه و اعتبار قابل قبولی به دست بیاورند که حمایت جامعه را پشت سر خود داشته باشند و صنعت نیز زمانی تقویت می‌شود که جامعه به دانشگاه‌ها اعتماد داشته باشد به همین جهت باید تلاش شود جایگاه دانشگاه و دانشجویان آن طور که شایسته است در جامعه شناسانده شود واین مراکز نیز بتوانند نیازهای جامعه را شناسایی کرده و براساس آن فعالیت‌های خود را اولویت بندی کنند.

دکتر نصیری قیداری با تاکید بر این که دانشجو بودن در کشور را یک افتخار برای قشر جوان می‌دانیم ، خاطر نشان کرد: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که دانشجویان در کشور ناامید شده و نسبت به آینده خود افسرده شوند. بنابراین ۱۶ آذر که در سالگرد از دست رفتن جان تعدادی از دانشجو در گذشته “روز دانشجو” نام گرفته، بهانه‌ای برای تقویت نقش و هویت دانشجویی در کشور به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: در یکی از نشست‌های هیات نظارت دانشگاه شهید بهشتی که تشکل‌های دانشجویی در آن حضور داشتند تاکید کردم که روز دانشجو روزی شبیه وصلت یک دانشجو است و شاید یک بار در طول عمر دانشجویی ‌آنها فرصتی را برای برگزاری برنامه ایجاد کند. بنابراین ما با تمام توان می‌خواهیم این روز؛ روزی به یاد ماندنی برای دانشجویان باشد و در همین راستا نیز تلاش می‌کنیم به درخواست‌های دانشجویان برای انجام فعالیت‌های مختلف پاسخ مثبت بدهیم و این تلاش ها هم از بُعد دعوت نخبگان سیاسی و اقتصادی و هم از بُعد حمایت ‌های مالی از سوی دانشگاه صورت خواهد گرفت.

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: واحدها، سالن‌ها و مراکز همایش دانشگاه شهید بهشتی این آمادگی را دارند فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف دانشجویان در روز دانشجو پوشش بدهند.

دکتر نصیری قیداری همچنین از بازداشت ۳ دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی در وقایع اخیر کشور خبر داد و گفت: اطلاعات و آمار دقیق این دانشجویان در اختیار ما قرار گرفته است و ما در جریان وضعیت آنها قرار داریم و حتی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و اما تا این لحظه خبری در خصوص مشکل این دانشجویان دریافت نکرده‌ایم.

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: این دانشجویان همچنان در بازداشت هستند. البته اعتقاد ما این است که اگر دانشجویان اعتراضی دارند اعتراض آنها در چارچوب قوانین باشد چرا که اعتراض حق هر شهروندی است و دانشجویان نیز می‌توانند اعتراض کنند و ما بعید می‌دانیم این دانشجویان جزو افرادی باشند که خدای ناکرده برای نظام معاند تلقی شوند و فقط جزو معترضین هستند و براساس قانون اساسی اعتراض حق هر شهروند تلقی می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئول حراست و معاونت فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه شهید بهشتی را با ارتباطاتی که با معاونت فرهنگی وزارت علوم دارند پیگیری می‌کنند و امیدواریم این دانشجویان به زودی آزاد شوند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.