بازداشت ۴۰ افسر ارتش ترکیه از بیم کودتا علیه اردوغان

روزنامه حریت ترکیه اعلام کرد که ۴۰ افسر ارتش این کشور به دستور شورای نظامی ترکیه بازداشت شده‌اند. برخی منابع با نقل این خبر اعلام کردند که بازداشت این افسران از بیم اجرای کودتا و مشارکت آنان در طرح کودتا در کشور انجام شده است.

 یک روزنامه ترکیه خبر داد در پی نشست اخیر شورای نظامی ترکیه، خبر بازداشت ۴۰ افسر که پیش‌بینی می‌شد ترفیع درجه بگیرند، اعلام شد.

به گزارش فارس، روزنامه حریت ترکیه اعلام کرد که ۴۰ افسر ارتش این کشور به دستور شورای نظامی ترکیه بازداشت شده‌اند.

برخی منابع با نقل این خبر اعلام کردند که بازداشت این افسران از بیم اجرای کودتا و مشارکت آنان در طرح کودتا در کشور انجام شده است.

این روزنامه اعلام کرد که ستاد کل ارتش ترکیه امروز خبر بازداشت ۴۰ ژنرال را اعلام کرد در حالی که آنان در پی نشست اخیر شورای نظامی، در انتظار ترفیع درجه بودند.

شورای نظامی ترکیه اعلام کرده است که پس از گذشته یک سال از انتظار، بهتر است این ژنرال‌ها به دلیل نبود مناصب خالی کنار زده شوند.

در همین حال پایگاه خبری تی‌آرتی ترکیه گزارش کرد که نشست شورای نظامی برای تعیین فرماندهان جدید نیرویهای مسلح سوریه به پایان رسید و این نشست به ریاست رجب طیب اردوغان سه روز طول کشید.

بنا بر این گزارش، در تصمیم‌های جدید شورای نظامی که به اطلاع عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه نیز رسید و وی نیز با آن موافقت کرد و در جراید رسمی درج شد، با موارد زیر موافقت شد:

ارتقای ۲۰ ژنرال و دریادار به رتبه‌های بالاتر.

ارتقای ۴۷ سرهنگ به ژنرال و دریادار.

تمدید ماموریت ۳۳ ژنرال تا یکسال دیگر.

غالب مندی به سرتیپ یکم ارتقا یافت و ماموریت فرماندهی ارتش دوم به او سپرده شد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.