بازداشت ۵۰نفر در جریان اخلال‌ در بازار ارز

بینا- حجت‌الاسلام و المسمین مصلحی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در خصوص تعداد دستگیرشدگان اخلال‌گری در بازار ارز اظهار کرد: آن ۴۰ نفری که از سوی دستگاه قضایی اعلام شده بود، بخشی از دستگیری‌ها است که تعداد افراد دستگیر شده حدود ۵۰ نفر است.
مصلحی در رابطه با بازار ارز، اظهار کرد: در این موضوع عوامل مختلفی دخالت و تاثیرگذاری دارند. ما به عنوان دستگاه امنیتی مسوولیت پیگیری بخشی از این عوامل را داشتیم. بحمدالله با هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور توانستیم اخلال‌گران را که بخشی از آن‌ها دون‌پایه و بخشی دیگر ثابت بودند، شناسایی کنیم.
وزیر اطلاعات افزود: نتایج خوبی از دستگیرشدگان به دست آمد؛ از جمله نقشی که بیگانگان به ویژه شبکه‌های تلویزیونی در این راستا ایفا می‌کنند و مردم ما باید به این موارد توجه داشته باشند. البته ملت ما همواره هوشیار بوده است. مردم باید نسبت به اقدامات بیگانگان مراقب باشند.
وی به افرادی از جمله «ضدانقلاب‌ها و فتنه‌ای‌ها که با بیگانگان همراهی می‌کنند»، هشدار داد: از این فضا در راستای اهداف فتنه‌گری خود علیه انقلاب استفاده نکنند زیرا وزارت اطلاعات نوع حرکت آن‌ها را رصد می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از اخلال‌گران، افراد در صحنه و میدان هستند. در خصوص دستگیری‌هایی که مربوط به وزارت اطلاعات است باید بگویم بخشی از آن‌ها نقش ثابتی در اخلال‌گری داشتند و از یک فرصت استفاده کرده‌اند تا در بازار اخلال ایجاد کنند. ما نوع اقدامات آن‌ها را شناسایی کردیم و اطلاعات خوبی به دست آمده است که در کنترل‌های بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وزیر اطلاعات افزود: بخش دیگر افراد، دون‌پایه هستند که نقش عامل را داشتند. ما تاکید می‌کنیم که اجازه اخلال و سوء استفاده از این موقعیت را نخواهیم داد.
مصلحی در پاسخ به سوال ایسنا که مجموع دستگیرشدگان چند نفر هستند؟ گفت: آن چند نفری که از سوی قوه قضاییه اعلام شد، بخشی از دستگیری‌هاست. لازم به ذکر است که بخشی از دستگیری‌ها در مرکز و بخشی دیگر در استان‌ها صورت گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشورهای اطراف ما که در جهت اخلال‌گری به سرویس‌ها و بیگانگان دارند کمک می‌کنند، باید حواس‌شان باشد، ما اقدامات آن‌ها را رصد می‌کنیم.
وزیر اطلاعات یادآور شد: تعداد افراد دستگیر شده متفاوت است منظور این است که در مورد برخی، مدت بازجویی کوتاه است و نیاز به ماندن آن‌ها نیست و در مجموع تعداد دستگیرشدگان حدود ۵۰ نفر است.
خبرنگار دیگری درباره فردی به نام جمشید بسم‌الله خواستار توضیحاتی شد که مصلحی گفت: در مورد افراد تا زمانی که مسیر قانونی طی نشده اجازه دهید صحبتی نکنم.
وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال که گردش مالی این افراد چه میزان بوده است؟ گفت: همان‌طور که گفتم در این خصوص بعضی‌ها به صورت ثابت و برخی دون‌پایه هستند، گردش مالی برخی از آن‌ها در بانک‌ها در کوتاه مدت قابل توجه است، نقش این افراد این بوده که بیشتر فضای روانی ایجاد کرده‌اند که خوشبختانه مردم ما حواس‌شان به این موضوع هست.
وی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در مورد حادثه روز جمعه گذشته چابهار و تلاش برخی از دشمنان برای تجدید قوای گروهک تروریستی ریگی، اظهار داشت: مشخص است که سرویس‌های بیگانه درصدد بر می‌آیند که گروه‌هایی را شکل بدهند و در واقع به دنبال راه‌اندازی مجموعه‌های مختلفی برای تحقق اهداف سوء خود هستند که از جمله این اهداف سوء راه‌اندازی جنگ طایفه‌ای و مذهبی است و این کار آنهاست.
وی افزود: وقتی یک گروهی سرکرده آن این چنین دستگیر می شود، آنها تلاش می‌کنند که این مجموعه را تجدیدقوا کنند و در این ارتباط نیز تلاش‌هایی نیز داشته‌اند، ولی با هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی آنها موفق نشده‌اند و در قضیه چابهار نیز با هوشیاری که وجود داشت آنها به اهداف خود نرسیدند.
وی همچنین در پاسخ سوالی درباره علت انفجار خط انتقال لوله گاز ایران به ترکیه در خاک ترکیه گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه در این زمینه در حال انجام اقدامات و پیگیری‌ها هستند و ما نیز تبادل اطلاعات با آنها در این زمینه داریم.
وزیر اطلاعات همچنین در مورد قطع امکان فعالیت شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی ایران از سوی برخی شرکت‌های ارایه دهنده خدمات ماهواره‌ای گفت: هدف آنها از این اقدامات مشخص است و در واقع آنها می‌خواهند صدای واقعی مردم دنیا به گوش نرسد و در واقع این اقدامات با ادعاهای آنها مبنی بر آزادی بیان و دموکراسی تناقض دارد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.