بازدید علمی و تخصصی از نیروگاه برق آبی لوارک

دوشنبه ۴ اردیبهشت – ۰۳:۰۰:۱۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

کانون فارغ‌‎التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی دراردیبهشت سال جاری برگزار می‌کند:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- بازدید از این نیروگاه، ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مهندسی عمران، برق، الکترونیک، مکانیک،صنایع ، کنترل پروژه، مدیریت صنعتی ، معماری، و سایر رشته‌های مرتبط و در راستای آشنایی بیشتر دانش‌آموختگان با یکی از مراکز تخصصی مربوط به این رشته‌ها است.
به گزارش خبرگزاری آریا، وی خاطر نشان کرد: فارغ‌التحصیلان رشته‌های ذکر شده می‌توانند جهت ثبت‌نام و حضور در این بازدید که در مجاورت روستای نیکنام ده از منطقه لواسانات واقع شده به نشانی اینترنتی www.aiau.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۷۷۷۵۰۲ (۱۰خط-از ساعت ۸ الی ۲۰) تماس حاصل نمایند.
رئیس مرکز ارتباط با دانش‌آموختگان کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در پایان ضمن یادآوری اینکه حضور در این بازدید رایگان بوده و هزینه‌های آن از طرف کانون فارغ‌التحصیلان تأمین می‌شود، ودانش آموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی واعضای هیئت علمی فارغ التحصیل ازدانشگاهآزاد درالویت می باشند.
شایان ذکر است هدف از احداث نیروگاه زیرزمینی لوارک به ظرفیت ۴۷ مگاوات، استحصال انرژی به مقدار سالیانه ۱۵۱ میلیون کیلووات ساعت و تکمیل بخشی از تاسیسات انتقال آب سد لار به تصفیه خانه پنجم تهران به منظور تامین آب تهران است.
مطالعات اولیه پروژه نیروگاه لوارک در قالب تاسیسات طرح ساختمانی سد لار و تونلهای انحراف آن توسط مهندسین مشاور خارجی انجام و در سال ۱۳۵۴ به تصویب رسید. پس از احداث تونل دسترسی به محل نیروگاه به طول ۱۰۰۰ متر و تونل دسترسی به مغار نیروگاه جهت انجام آزمایش‌های ژئوتکنیک، از سال ۱۳۶۰ کار مشاورین خارجی توسط مهندسین مشاور لار ادامه یافت و پس از انجام آزمایش‌های تکمیلی و عملیات اجرایی ساختمان و تجهیزات، نیروگاه با حضور وزیر نیرو در بهمن سال ۸۸ افتتاح و اولین واحد آن به شبکه سراسری متصل گردید.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۳۱۵۰۰۱۹۰۷۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.