بازدید آژانس از آب سنگین اراک در راستی اعتمادسازی طرف مقابل صورت می‌گیرد

اسفند ۱۴۰۲

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بازدید از آب سنگین اراک در راستای اعتمادسازی طرف مقابل صورت می‌گیرد چراکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان اقدامی خلاف معاهده “npt” انجام نحواهد داد و فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان شفاف و واضح است.

“محمدحسن آصفری” نماینده مردم اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آب سنگین اراک گفت: جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به مدیرکل آژانس از بازرسان خواسته است تا در قالب تفاهم ایران و آژانس با عنوان “چارچوبی برای همکاری” بازرسان ۱۷ آذر از تاسیسات تولید آب سنگین اراک بازدید کنند.

وی در ادامه افزود: بازدید از آب سنگین اراک در راستای اعتمادسازی طرف مقابل صورت می‌گیرد چراکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان اقدامی خلاف معاهده “npt” انجام نحواهد داد و فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان شفاف و واضح است.

گفتنی است رضا نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که ایران صرفا در چارچوب توافق تهران با آژانس از بازرسان خواسته است تا در تاریخ ۱۷ آذر (۸ دسامبر) برای بازدید از تاسیسات تولید آب سنگین اراک به ایران بیایند و هیچ درخواستی برای حضور بازرسان در ایران و بازرسی از تاسیسات و مراکز هسته‌ای در چارچوب توافق ژنو نداشته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.