بازدید از تاسیسات آب سنگین اراک به عملیاتی کردن توافقنامه ژنو کمک می‌کند

اسفند ۱۴۰۲

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با داشاره به بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات آب سنگین اراک گفت: بازدید ازاین تاسیسات به عملیاتی کردن توافقنامه ژنو کمک می‌کند.

حجت الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور، صحنه، بیستون و هرسین در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ممتاز نیوز، با داشاره به بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  از تاسیسات آب سنگین اراک گفت: بازدید ازاین تاسیسات به عملیاتی کردن توافقنامه ژنو کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای فعالیت هسته‌ای خود اعلام کرده  که تمامی فعایت‌ها در زمینه این فناوری در چارچوب” NPT  “است و کشورمان به هیچ عنوان اقدامی خلاف معاهده ” NPT” انجام نداده و نخواهد داد و فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان واضح و شفاف است.

اخیرا “رضا نجفی”  نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان کرده، ایران از بازرسان آژانس خواسته است تا ۱۷ آذر (۸ دسامبر) از تاسیسات تولید آب سنگین اراک بازدید کنند.

وی همچنین اظهار داشته جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به مدیرکل آژانس از بازرسان خواسته است تا در قالب تفاهم ایران و آژانس با عنوان «چارچوبی برای همکاری» بازرسان ۱۷ آذر از تاسیسات تولید آب سنگین اراک بازدید کنند و این بازرسی بر اساس تفاهم مذکور «مدیریت شده» خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.