بازدید رایگان کودکان از موزه های کشور

به مناسبت روز جهانی کودک، کودکان می توانند به طور رایگان از موزه های کشور بازدید کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مسعود شریفی، سرپرست اداره کل روابط عمومی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست خبری هفته ملی کودک و روز جهانی کودک افزود: لزوم پرداختن به کودکان به عنوان آینده سازان کشور امری مهم تلقی می شود.

وی گفت: میراث فرهنگی به عنوان پرافتخار ترین میراث جهانی می تواند باعث افتخار کودکان امروز و فردا شود .

شریفی اظهار داشت:  ایران رتبه دوم از لحاظ میراث فرهنگی ، رتبه پنجم را از لحاظ گردشگری و رتبه اول را در صنایع دستی در دنیا از آن خود کرده است.

وی تاکید کرد میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برای کودکان  امروز و فردا، نشاط، پویایی، پیشرفت ، ارتقا فرهنگی و ارق ملی را  همراه بیاورد.

شریفی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی سال گذشته برنامه های خوبی را برای کودکان در روز جهانی کودک داشت که یکی از این برنامه ها طراحی گلستان کودکان در یکی از موزه های کشور به عنوان الگو سازی بود که امسال این برنامه در سراسر کشور در این روز اجرا می شود.

وی  در بخش دیگری از سخنان تصریح کرد: امسال شعار هفته گردشگری، گردشگری و انرژی پایدار است که برنامه های بسیار خوبی را برای این هفته دیده ایم که از این برنامه ها می توان به برپایی نمایشگاه تخصص و بازدید رایگان از برخی موزه ها است.

وی ادامه داد: امسال جشنواره ای با عنوان شمس العماره برای کودکان و نوجوانان کشور برگزار می شود که کودکان می تواند آثار هنری خود را برای ما ارسال کنند.

تا به حال ۱۰۰۰ اثر به دست ما رسیده که قرار است این آثار در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار گیرد همچنین آثار ارسال در قالب یک کتاب به چاپ می رسد .

شریفی ادامه داد: تورهای خوبی در قالب کودکان و نوجوانان دیده شده تا با فضای زیبای ایران آشنا شوند .

همچنین در روز جهانی کودک کودکان می توانند به صورت رایگان از موزه های کشور بازدید کنند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.