بازدید سرزده قالیباف از شهرک صنعتی جنوب تهران

رئیس مجلس در ادامه نظارت‌های میدانی خود سرزده به شهرک صنعتی شمس آباد در شهرستان ری رفت و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفت.

به گزارش ممتازنیوز، به نقل از روابط عمومی مجلس، محمدباقر قالیباف در ابتدای این نظارت میدانی به یک واحد تولیدی برش سنگ تایل رفت که به علت خام‌فروشی و بی‌توجهی به ارزش افزوده این صنعت و همچنین وجود شبکه‌های رانتی صادرات سنگ خام به حالت نیمه تعطیل درآمده بود.

رئیس مجلس در دومین بازدید خود در شهرک صنعتی شمس‌آباد از کارخانۀ تولید پروفیل‌های پیشرفته در و پنجره بازدید کرد که بانک آن را به تعطیلی کشانده بود. این واحد تولیدی از سال ۹۲ با وجود پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها بدون استفاده مانده و کارگران آن بیکار شده‌اند.

وی در گفتگو با تولیدکنندگان این واحد تولیدی، اجرای قوانین تسهیل کننده بانکی و بخشودگی جرائم تامین اجتماعی مصوب مجلس یازدهم را پیگیر شد.

سومین بازدید رئیس مجلس از کارخانۀ فعال جهان کریستال بود که یکی از واحدهای تولید فعال و پیشرو در صنعت تولید کریستال در کشور است که محصول خود را به ده‌ها کشور دنیا صادر می‌کند. این کارخانه برای توسعۀ بخش‌های تولیدی و صادرات بیشتر محصولات با مشکل ترخیص مواد اولیه لازم و همچنین تسهیل فرایندهای تجاری و مبادلاتی روبروست.

قالیباف در پایان این نظارت میدانی در جمع صنعتگران گفت: برای پیشرفت تولید و اشتغال، حذف قوانین زائد و دست‌وپاگیر در دستور کار مجلس است و مجلس مصمم است تا با حضور در میدان، موانع تولید کارگاه‌های کوچک و متوسط را حذف کند تا مقدمات کاهش بیکاری و رشد اقتصادی با فعالیت‌های همین کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط فراهم شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.