بازدید معاون خدمات شهری شهرداری از چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران – اخبار اجتماعی

معاون خدمات شهری شهرداری تهران، امروز به همراه مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، از چهارمین سمپوزویم بین المللی مجسمه سازی شهر تهران بازدید کرد.

 
به‌ گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  سازمان زیباسازی شهر تهران، در این بازدید که دو ساعت به طول انجامید، مهندس عبداللهی از آثار در حال ساخت بازدید و با هنرمندان داخلی و خارجی در مورد آثار حجمی در حال ساخت گفت و گو کرد.
مهندس عبداللهی با بیان اینکه آثار ارائه شده در این دوره بسیار زیبا و جذاب است، گفت: با توجه به اینکه یکی از فعالیت های سازمان زیباسازی شهر تهران، بهبود فضاهای شهری با استفاده از هنر است، این سازمان توانسته در این موضوع فعالیت های خوب و سازنده ای را ارائه دهد.
وی عملکرد سازمان زیباسازی شهر تهران را در برگزاری چهارمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: برگزاری سمپوزیوم های مجسمه سازی آن هم در سطح بین المللی می تواند به بهبود فضاهای شهری با استفاده از هنر و همینطور آشنایی شهروندان با این حوزه کمک کند.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به استقبال شرکت کنندگان خارجی برای حضور در سمپوزیوم تهران، گفت: رضایت از نحوه برگزاری سمپوزیوم و سطح بالای شرکت کنندگان داخلی یکی از مواردی بود که تمام شرکت کنندگان خارجی در صحبت های خود به آن اشاره می کردند.
مهندس عبداللهی با بیان اینکه حضور دانشجویان و هنرمندان جوان در چهارمین دوره سمپوزیوم بین المللی چشمگیر و قابل توجه است، افزود: با توجه به اینکه مجسمه سازی به عنوان یک هنر قدیمی به تازگی از سوی هنرمندان مورد توجه قرار گرفته است، حضور هنرمندان جوان در سمپوزیوم مجسمه سازی می تواند تجربه خوبی برای آنها به دنبال داشته باشد.
به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران یکی از اهداف اصلی برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی آشنایی شهروندان با هنرهایی است که می توانند چهره فضاهایی شهری را بهبود ببخشد و قطعا مشاهده آنچه برای خلق یک اثر اتفاق می افتد آنهم از نزدیک برای مردم و به خصوص جوانان جالب است.
او حضور چهره های جوان در چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران را نشانه توجه و علاقه آنها به هنر مجسمه سازی دانست و ادامه داد: در حال حاضر رشته مجسمه سازی در سطح کارشناسی در دانشگاه ها تدریس می شود اما با علاقه ای که در هنرمندان جوان در این زمینه دیدیم می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک مقطع فوق لیسانس و حتی دکتری مجسمه سازی در دانشگاه ها تدریس شود.
مهندس عبداللهی کار با سنگ را یکی از سخت ترین و در عین حال جذابترین گرایش های مجسمه سازی دانست و گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران به عنوان متولی اصلی برگزاری سمپوزیوم عملکرد خوبی در هدایت و گسترش فضاهای شهری با تکیه بر هنر مجسمه سازی داشته است.
در بازدید مهندس عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران از چهارمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران، مدیران و معاونان ادارات و سازمان های شهرداری و سازمان زیباسازی حضور داشتند./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.