بازدید هیئت سه نفره کمیسیون امنیت ملی از پایانه مرزی مهران

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

هیئت سه نفره کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دقایقی قبل از پایانه مرزی مهران در استان ایلام بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران؛ هیئت سه نفره کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متشکل از علاءالدین بروجردی رئیس این کمیسیون، محمدرضا محسنی ثانی رئیس کمیته امنیت و احمد شوهانی عضو کمیسیون دقایقی قبل از پایانه مرزی مهران در استان ایلام بازدید کردند.  
 
براساس این گزارش؛ در این بازدید نحوه خدمات دهی به زائران و مسافران، وضعیت امنیتی، مدت ترخیص زائر، مشکلات تردد زائران به صورت انفرادی، وضعیت راهروهای ورود و خروج و تعداد آن‌ها، میزان تعرفه جابجایی زائران، حمل و نقل و… مورد بررسی قرار گرفت.  
 
اضافه می‌شود؛ پایانه مرزی مهران حدود ۴۲ هکتار است که در عرصه جابجایی زائران و بحث اقتصادی فعالیت می‌کند.  
 
همچنین، بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این پایانه مشغول به کار بوده و بخشی از صادرات و واردات کشور از این مکان صورت می‌گیرد.  
 
در حاشیه این بازدید نیز، برخی از مردم محلی از انحصاری بودن ساماندهی زائران صرفا از طریق شرکت شمسا اظهار نارضایتی کردند که رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وعده داد که از بازگشت به کمیسیون این موضوع را از طریق مسئولان ذیربط پیگیری کند.  
 
همچنین، احمد شوهانی نماینده ایلام تصریح کرد: در حالی سازمان حج و زیارت معتقد است انحصاری بودن ساماندهی زائران توسط شرکت شمسا مصوبه شورای امنیت ملی است که وزیر دفاع و اعضای شورای عالی امنیت ملی این موضوع را رد می‌کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.