بازدید واعظ زاده از چند شرکت خدماتی اینترنتی و فضای مجازی

۰۶اردیبهشت،

رییس مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت از تعدادی از شرکت‌های خدماتی اینترنتی و فضای مجازی بازدید کرد و مشکلات کاربران اینترنت در کشور را با آن‌ها در میان گذاشت.

 
به گزارش ایسنا صادق واعظ زاده در این دیدار با اشاره به گلایه کاربران از گرانی خدمات اینترنت و نیز کندی و قطع سرویس اینترنت در کشور، سبب این مشکلات را از دید متخصصان حاضر جویا شد که آن‌ها در پاسخ، به مشکلات شبکه فیبر نوری کشور و نیز قیمت بالای عرض باند که از سوی دولت در اختیار سرویس‌دهندگان اینترنتی قرار می‌گیرد اشاره کردند و گفتند که خرید عرض باند از خارج کشور در انحصار یک شرکت دولتی است که آن را به چند برابر قیمت به شرکت‌های سرویس دهنده داخلی می‌فروشد و این گران‌فروشی سبب اصلی قیمت بالای سرویس اینترنت در کشور است.
 
واعظ زاده نیز در ادامه ابراز عقیده کرد: یکی از مشکلات اداره کشور آن است که دولت در مکان‌هایی همچنان به تجارت ادامه می‌دهد و انتظار دارد از سرمایه‌گذاری خود مستقیماً سود ببرد. پاسخ دولت احتمالاً این است که این تفاوت در قیمت خرید خارجی و فروش داخلی عرض باند برای جبران سرمایه‌گذاری‌اش در تأسیس و نگهداری شبکه مخابراتی و فیبر نوری کشور است، در حالی که دولت باید این سرمایه‌گذاری را بدون چشم‌داشت سود انجام دهد و اجازه دهد کسب و کار بخش غیردولتی رونق بگیرد و هزینه‌های خود را از محل مالیات تأمین کند.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: یکی از انگیزه‌های من برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، بازگرداندن دولت به جایگاه خود و خارج کردن آن از میدان سودجویی و رقابت با بخش غیردولتی است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.