بازدید ۲۸۰ میهمان اجلاس غیرمتعهدها از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ار فرهنگسرای نیاوران، مهمانان شانزدهمین اجلاس کشورهای عدم تعهد در طول برگزاری اجلاس، در قالب هیأت‌ها و گروه‌های جداگانه‌ای از موزه‌های این مجموعه بازدید کردند و از نزدیک با بخشی از میراث فرهنگی کشورمان آشنا شدند و از دیدن فرهنگ غنی، تاریخ و تمدن کهن ایران ابراز شگفتی کردند.

در روزهای برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در تهران، مجموعه‌ فرهنگی تاریخی نیاوران میزبان گروه‌هایی از کشورهای بنگلادش، گینه، سریلانکا، اکوادور، اندونزی، هند، پرو، آذربایجان، تایلند، افغانستان، سوریه، مصر، چین، تاجیکستان، ازبکستان و آفریقا بود.

در حاشیه‌ بازدید اعضای اجلاس از این مجموعه آنها علاوه بر سپاس از مهمان‌نوازی ایرانیان اظهار کردند: فرهنگ مهمان‌نوازی در خون مردم ایران است و این از ویژگی‌های ممتاز و بارز این مردم است.

یکی دیگر از مهمانان شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در بازدید از این مجموعه گفت: مجموعه باغ نیاوران با این زیبایی کم‌نظیر و آب‌ و هوایش علاوه بر این‌که نماد فرهنگ و میراث تاریخی ایرانیان است شرایط و ویژگی‌هایی دارد که می تواند برای جذب گردشگران خارجی موثر باشد.

فراهنگ**۹۲۶۶ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۳۸۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.