بازدید ۸۰۰ هزار نفر از بازار تبریز موزه آذربایجان پربازدید ترین موزه

۱۴فروردین۱۳،

بیش از ۸۰۰ هزار نفر از محوطه تاریخی بازار تبریز بازدید کردند به طوریکه پر بازدید‌ترین محوطه تاریخی در استان اذربایجان شرقی بود.

“تراب محمدی” رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: پربازدیدترین موزه‌های استان آذربایجان شرقی در ایام نوروز موزه آذربایجان با ۲۵۰ هزار نفر بوده است.

وی افزود: از میان مکانها و محوطه های تاریخی این استان محوطه تاریخی بازار تبریز با ۸۰۰ نفر بازدید کننده رتبه اول را داشته و کندوان با ۵۲۰ هزار نفر در رتبه دوم بیشترین بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده است.

“محمدی” تصریح کرد: حدود ۴۱۰ هزار نفر نیز از کلیسای “سنت استپانوس” بازدید کردند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی بیان کرد: در ۱۳ روز تعطیلات نوروز یک میلیون و ۵۰۰ هزار کتابچه، بروشور، نقشه گردشگری و سی‌دی معرفی جاذبه های تاریخی استان میان مسافران توزیع شد.

فروش ۶۰۰ میلیون تومانی ص۳نایع دستی و سوغات استان در محوطه مسجد کبود تبریز

وی اظهار داشت، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان آذربایجان شرقی در ۶۰۰ غرفه در پنج نقطه شد تبریز و شهرهای بزرگ استان برپا به طوریکه بیشترین فروش محصولات صنایع دستی به بازارچه صنایع دستی که در محوطه مسجد کبود برپا شده بود با ۶۰۰ میلیون تومان فروش اختصاص یافت./رم


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.