بازرسان آژانس براساس معیارهای فنی با ایران مذاکره کنند/ اجازه بازدید به آژانس در چارچوب NPT را داده‌ایم

۲۴م آذر ،

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با ممتاز نیوز، گفت: مشکل طرح ابهامات و سؤالات بی‌مورد دربارهٔ فعالیت‌های هسته‌ای ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از آنجا نشأت می‌گیرد که بر آژانس، دیدگاه سیاسی حاکم است.

وی افزود: متأسفانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،‌ مسائل و مباحث هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را از لحاظ حقوقی و فنی بررسی نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  رفتاری سیاسی داشته باشد و خبرها غیر موثق سازمان‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی منبع تصمیم‌گیری و گزارش‌های آنان دربارهٔ فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشد، سفرهای بازرسان آژانس به ایران، نتیجه مثبتی به همراه ندارد.

وی با اشاره به سفر اخیر هیأت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، گفت: امیدواریم جمع‌بندی‌های این بازرسان بر اساس معیارهای تخصصی و فنی باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: امیدواریم گزارش نهایی هیأت بازرسی آژانس در بازگشت به وین، مانند بازرسان پیشین تحت تأثیر سازمان‌های سیاسی و جاسوسی غربی، ضد نظام جمهوری اسلامی ایران نباشد.

نقوی حسینی در ادامه با اشاره به اینکه ایران همیشه از گفتگو و مذاکره استقبال کرده و فعالیت های خود را برای آژانس بین المللی انرژی اتمی کاملا شفاف و روشن کرده است، گفت: هرگاه آژانس بین المللی انرژی اتمی از ما اسناد و مدارکی در خصوص مکان‌هایی که مورد تردید است خواسته آن اسناد و مدارک در اختیارش قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: هرگاه آژانس اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ما را خواسته است ما به آنها اجازه بازرسی داده‌ایم و تمامی این اقدامات در چارچوب مقررات NPT صورت گرفته است.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.