بازرسی ادواری خودروهای دوگانه سوز باید سالانه انجام شود

۲۰م آذر ،

83.7.84.jpg

رییس بازرسی CNG شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: تست ادواری خودروهای دوگانه سوز که یک سال از صدور برچسب سوخت گیری شان قبل باشد یا بنا به شرایطی نیاز به بازرسی مجدد دارد ضروری است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، جواد جلینی گفت: باتوجه به افزایش تبدیل خودروها به دوگانه سوز CNG به صورت کارگاهی یا کارخانه ای درسطح کشور و نظر به اهمیت بحث صحت و ایمنی عملیات در کیتهای خودروهای گازسوز، بروز مشکلات وعیوب در قطعات کیت به‌ویژه مخازن CNG خودروها اجتناب ناپذیر است.

این کارشناس افزود: لذا بر اساس استاندارد ملی به شماره ۹۷۴۷و۹۴۲۶و ۷۵۹۸( ECER110) این خودرها ومخازنشان در بازه زمانی مشخص و یا با بروز بعضی اتفاقات برای مخازن نیاز به بازرسی دارند.

او با اشاره به اینکه تصادفات خودرو که منجر به آسیب دیدگی شدید خودرو شود می تواند سبب آسیب دیدگی مخازن هم شود، تصریح کرد: قرار گیری در معرض مواد خورنده،‌ بروز عواملی از قبیل کاهش غیر عادی گاز، کاهش سریع فشار، صدای سوت و لرزش از سیستم، تعویض سیستم کیت CNG و‌ قرارگیری در معرض آتش سبب وارد شدن آسیب های جدی به مخازن سوخت CNG می گردد که در نتیجه بازرسی ادواری به صورت سالانه را ضرورری می‌کند.

وی افزود: باتوجه به تجربه های به دست آمده از ابتدای طرح CNG و مشکلات فراوان بوجود آمده در خصوص رفع مشکل مخازن معیوب وبا درنظر گرفتن عدم توانایی تمام کارگاه های تبدیل در انجام این بازرسی لازم است ضمن اجرائی کردن رویه ای دقیق و مطابق استاندارد و اطلاعات استخراج شده مرکز تست ادواری مناسبی در سطح کشور تجهیزو راه اندازی شود.

طبق اعلام، پنجمین کنفرانس بین المللی صنعت CNG روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر ماه در هتل المپیک برگزار می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.