بازرس‌ پیشین‌ آژانس: آژانس برای ادعای خود سند ندارد

۲۶م دیماه ،


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی رییل نیوز ، کلی دربارهٔ اهمیت دیدار بازرسان از ایران گفت :« این دیدار در ادامه یک رشته نشستها در خصوص فعالیت هسته ای ایران برگزار می گردد. این دیدارها بیش از یکسال است برگزار می گردد . هر بار طرفها اعلام کرده اند در آستانه دستیابی به توافق می باشند ولی تاکنون این توافق حاصل نشده است.

آژانس اصرار دارد از تاسیسات پارچین بازدید کند .

مجری برنامه پرسید آیا آنطور که آژانس ایران را متهم می کند ، این کشور ساختمانهایی را که آژانس می خواهد از آنها بازدید کند تخریب کرده است؟کلی پاسخ داد :« خیر اینطور نیست ولی بخش کوچکی وجود دارد که بازرسان تمایل دارند از آنجا بازدید کنند.»

بازرس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود حقیقت آن است که « اطلاعاتی به آژانس رسیده است که میگوید ایران در آنجا مواد منفجره آزمایش میکند ولی آژانس برای اثبات این موضوع هیچ سندی ندارد اما جالب است که آژانس به همین اطلاعات مخدوش به شدت اعتماد دارد.» کلی ادامه داد : « هیچ سببی وجود ندارد که آژانس بخواهد از ساختمانی که در تصاویر ادعایی آژانس به آن اشاره شده است ، دیدن کند .»

مجری شبکه تلویزیونی رییل نیوز پرسید : بازرسان چرا و بر چه اساس فکر می کنند چنین اقداماتی در آنجا صورت گرفته است؟ آیا باز هم این موضوع بر اساس اطلاعاتی قرار دارد که سازمان های جاسوسی خارجی ارائه داده اند؟

بازرس سابق آژانس بین الملبی انرژی اتمی گفت :« دقیقا همینطور است. آژانس می گوید یک نفر این اطلاعات را در اختیار ما قرار داده است. اگر به گزارش آژانس در نوامبر دو هزار و یازده مراجعه کنید در آنجا نوشته شده کسی به ما گفته است این محفظه آنجا قرار دارد بنابراین آژانس هیچ سندی ندارد .

بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی شانزدهم ژانویه دوباره عازم ایران  می شوند تا دربارهٔ بازرسی های بیشتر از تاسیسات هسته ای این کشور مذاکره کنند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.