بازرس کل استان هرمزگان: پروژه احداث پلاژ بانوان طرح زیست‌محیطی ندارد

101-6.jpg

مشاور رییس سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان هرمزگان گفت: همه پروژه‌ها باید قبل از اجرا دارای طرح زیست‌محیطی باشند که پروژه احداث پلاژ بانوان فاقد این طرح است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه خلیج فارس، عباس مومن‌آبادی در دیدار شهردار بندرعباس، مدیرکل حفاظت محیط زیست و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به وظایف سازمان بازرسی تصریح کرد: غرب بندرعباس باید همچون شرق این شهر توسعه یابد و سازمان بازرسی از اجرای پروژه‌هایی که رفاه شهروندان را به دنبال داشته باشد حمایت می‌کند اما در اجرای این پروژه‌ها باید مسایل زیست‌محیطی و بهداشتی رعایت شود و به سلامتی مردم آسیبی وارد نشود.

بازرس کل هرمزگان یکی از مهمترین مشکلات استان را آلودگی بخشی از ساحل عنوان کرد و ادامه داد: استقرار صنایع مختلف و اسکله‌های متعدد، تردد شناورها، تخلیه و بارگیری مواد معدنی و فلزی در حاشیه ساحل و ورود آب‌های سطحی و فاضلاب به دریا، نگران‌کننده است که باید همه دستگاه‌های مسئول برای رفع این مشکلات که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، چاره‌اندیشی کنند.

مومن‌آبادی اظهار کرد: طرح‌هایی که منافع عمومی به دنبال دارد در چارچوب قانون حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه احداث پلاژ بانوان نیازمند بررسی بیشتر مرکز بهداشت و محیط زیست است، افزود: همه باید قانون را بدانند و به خط قرمزهایی که در قانون وجوددارد، توجه کنند.

بازرس کل استان هرمزگان خواستار تهیه گزارش کامل مرکز بهداشت و محیط زیست از خطرات آلودگی ساحل شهر بندرعباس به خصوص محل منظور شده برای احداث پلاژ بانوان قبل از هر اقدامی شد و یادآور شد: حصول اطمینان از سلامت مردم در نتیجه استفاده از پلاژ مهم و ضروری است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.