بازسازی بافت فرسوده جایگزین مسکن مهر شود

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/نایب رئیس کمیسیون عمران گفت: توجه به بافت فرسوده اتلاف منابع نیست بلکه عملیاتی کردن وظایف و اهداف دولت‌ها در حوزه‌ی خانه‌دار کردن طبقات ضعیف اقتصادی است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در داخل بافت فرسوده شهرها سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و بافت‌های تاریخی با ارزشی قرار دارد.

نماینده‌ی مردم نقده و اشنویه افزود: بافت کالبدی ارگانیک در این بافت‌ها غیر استاندارد نیست؛ از سوی دیگر در مواقع بحران نمی‌توان به این بافت‌ها دسترسی داشت؛ بنابراین ضرورت هدفگذاری و بارگذاری در بافت فرسوده اهمیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به بیش از ۷۲ هزار هکتار بافت فرسوده در سراسر کشور گفت: بازسازی بافت فرسوده بهترین جایگزین برای پروژه‌هایی نظیر مسکن مهر و شهرک‌های اقماری است. اگر احیای این بافت‌ها در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد،‌ آسیب پذیری این مناطق به شدت متراکم،‌ کاهش یافته و دانه بندی و تجمیع ریزدانه‌ها با سرعت به تری انجام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه شیب اجتماعی شهرها و روستاها از شیب توپوگرافی تبعیت می‌کند،‌ گفت: پراکنش فرهنگ‌ها در بافت فرسوده با اصلاح و بازسازی کمی و کیفی املاک فرسوده قابل مدیریت است علاوه بر آن مدیریت بحران و نجات زیست شهری از آلودگی‌های محیطی و زیستی نیز امکان پذیر می‌شود.

حسین‌زاده احیای بافت فرسوده کلان شهرها را سبب رونق ساخت و ساز و تعدیل قیمت‌ها دانست و اظهار کرد: تبعیض مثبت بین بافت‌های مرکزی و جنوبی و بافت‌های بالای شهرها لازم و بلکه ضروری است چون ضمن خانه‌دار شدن تعداد بیشتری از شهروندان با توان اقتصادی متوسط،‌ قیمت مستقیم و انتشار یافتنی مسکن قابل کنترل می‌شود.

نماینده مردم نقده و اشنویه افزود: شهرداری‌ها به عنوان موثرترین نهاد باید بافت آسیب پذیر فرسوده شهری را در قالب طرح‌های جامع و تفصیلی، توانمند سازی کنند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.