بازسازی بافت های در حال تخریب منطقه ۱۵

علیرضا حلاجیان معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۵ گفت: در جهت جلب اعتماد و مشارکت ساکنین بافت فرسوده و ارتقا کیفیت زندگی آنان در این منطقه یک سری اقدامات کوتاه مدت و میان مدت در دستور کار است.

حلاجیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: از همه این اقدامات می توان به آزاد سازی قطعات واقع در بافت فرسوده جهت گشایش معابر و تجمع باقیمانده قطعات با قطعات مجاور توسط ساکنین ایجاد دفاتر تسهیل گری در محدوده بافت فرسوده و اطلاع رسانی بسته تشویقی اشاره کرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۵ در ادامه تصریح کرد: اصلاح درختان موجود و جا به جایی تیرهای برق جهت آزادسازی گذرگاه های فاقد دسترسی جمع آوری خاک و نخاله های حاصل از تخریب املاک و محوطه سازی اراضی با پیدایی معابر و بوستان ها در منطقه از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه در حوزه نوسازی جز برترین مناطق در احیا بافت فرسوده است گفت: سازمان نوسازی از سال ۸۲ در بحث نوسازی بافت فرسوده منطقه حضور داشته و میزان هزینه و زمانی که در این منطقه صرف شده قابل توجه است و در این راستا بر اساس اعلام سازمان مذکور الگوی ورود در فضای بافت فرسوده محله خوب بخت و مینای در مراکز علمی استفاده می شود.
حلاجیان یادآور شد: ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک ۱۵۰۴ در محدوده بافت فرسوده و بزرگراه امام علی (ع) به منظور تسهیل در ارائه خدمات به مالکان محدوده بافت فرسوده و با هدف کاهش سفرهای درون شهری هدف آلاینده  های زیست محیطی بهره برداری بهینه از زمان، تسریع در روند گردش کار در محدوده یاد شده از جمله اقدامات اجرایی دیگر است.
معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۵ در خصوص موانع تحقیق مشارکت چنین عنوان کرد: بافت های فرسوده به دلیل کثرت مشکلات و درهم تنیدگی مسائل موجود با موانع بسیاری بر سر راه نوسازی مواجه است.
وی افزود: اگر گروه های مشارکت پذیر در فرآینده نوسازی بافت فرسوده را به سه دسته ساکنین بخش خصوصی و ارگان های دخیل تقسیم کنیم، موانع و مشکلات موجود بر سر راه مشارکت هر یک از آنها بدین شرح می باشد که عدم توانایی مالی ، عدم تمایل به تغییر شرایط موجود، مشکلات اقتصادی، عدم ریسک پذیری، عدم اعتماد به ارگان های موثر در فرآیند نوسازی و تحصیلات و آموزش نامناسب از جمله عواملی است که موجب کاهش مشارکت شهروندان درفرآیند نوسازی می شود./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.