بازنشانی تنظیمات مودم‌های ADSL

گاهی اوقات مودم شما به‌دلایل مختلف با مشکل مواجه می‌شود و تنظیمات ذخیره شده در آن نیز به‌هم می‌خورد. در چنین شرایطی بهترین راه‌حل برای رفع مشکل، بازنشانی تنظیمات به حالت اولیه و تنظیم مجدد مودم است.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، همان‌طور که می‌دانید استفاده از اینترنت توسط مودم‌های ADSL نیازمند اعمال تغییراتی در بخش مدیریت مودم از جمله مقادیر Vpi, Vci و اطلاعات نام کاربری و رمزعبور شماست که توسط سرویس‌دهنده اینترنت در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 همچنین چنانچه مودم شما به وایرلس مجهز باشد نیز تنظیمات امنیتی ارتباطات وایرلس از دیگر متغیرهایی به‌شمار می‌رود که در بخش مدیریت مودم قابل تغییر است.گاهی اوقات مودم شما به‌دلایل مختلف با مشکل مواجه می‌شود و تنظیمات ذخیره شده در آن نیز به‌هم می‌خورد. در چنین شرایطی بهترین راه‌حل برای رفع مشکل، بازنشانی تنظیمات به حالت اولیه و تنظیم مجدد مودم است.

اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید و به دنبال روش بازنشانی تنظیمات مودم به حالت اولیه میباشید باید به روش زیر عمل کنید:

۱‌ـ‌ در بسیاری از مودم‌های ADSL، دکمه بسیار ریز و کوچکی وجود دارد که اغلب زیر یا پشت مودم قرار گرفته است. برای جلوگیری از فشار ناخواسته این دکمه، اغلب آن را در یک حفره باریک قرار می‌دهند و شما باید از یک وسیله نوک‌تیز مثل خودکار برای فشار دادن آن کمک بگیرید.

۲‌ـ‌ پس از پیدا‌کردن دکمه بازنشانی که در بعضی از موارد عبارت reset نیز در کنار آن نوشته شده است باید در حالتی که مودم روشن است آن را فشار داده و برای چند ثانیه نگه‌دارید.با انجام این کار پس از چند ثانیه در چراغ‌های مودم تغییراتی را ملاحظه خواهید کرد که به معنی بازنشانی تنظیمات به حالت اولیه است. در این مرحله باید کلید Reset را رها کنید و پس از چند ثانیه مودم را یک‌بار خاموش و روشن کنید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.