بازنشستگی پیش از موعد؛ تنها مختص به معلمان بی‌انگیزه

سه شنبه ۹ خرداد – ۰۳:۳۷:۰۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم اعلام کرد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- هادی مقدسی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش تنها مجاز به بازنشستگی پیش از موعد معلمان بی انگیزه و فاقد توان تدریس است،گفت: همزمان با بازنشستگی این افراد باید معلمان جوان و کارآمد جایگزین شوند تا مشکلی در نظام آموزشی کشور به وجود نیاید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، هادی مقدسی اظهار داشت: طبق بودجه ۹۱ چنانچه وزارت آموزش و پرورش تشخیص دهد که معلمان انگیزه لازم را برای تدریس و ادامه فعالیت ندارند، می توانند با ۲۵ سال سابقه و ارفاق ۵ سال باقیمانده از دوران خدمت آنها را بازنشسته کند.
نماینده مردم بروجرد در مجلس هشتم هدف از بازنشستگی پیش از موعد معلمان را بازسازی توان تعلیم و تربیت کشور دانست و افزود: البته این قانون باید به گونه ای اجرا شود که اشکالی را در نظام آموزش و پرورش و مدارس کشور ایجاد نکند.
وی با بیان اینکه بازنشستگی پیش از موعد معلمان باید طبق ارزشیابی سالانه انجام شود، گفت: اگر واقعاً پس از ارزشیابی مشخص شود معلمی انگیزه و توان لازم را برای ادامه تدریس ندارد باید نسبت به بازنشستگی وی اقدام شود و در این صورت دیگر وزارت آموزش و پرورش نیروهای کارآمد خود را از دست نمی دهد.
مقدسی با تأکید بر اینکه پس از بازنشستگی فرهنگیان با سابقه باید فارغ التحصیلان تربیت معلم جایگزین آنها شوند، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی فارغ التحصیل تربیت معلم در کشور وجود دارد که با آموزش آنها می توان جای خالی معلمان با تجربه و با سابقه را پر کرد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم تأکید کرد: هر چند که قانون بازنشستگی پیش از موعد معلمان به تصویب رسیده اما اجرای این قانون باید همراه با کار کارشناسی و مطابق با ارزشیابی های سالانه معلمان باشد.
گفتنی است حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش از بازنشستگی پیش از موعد ۱۰ هزار معلم بیمار خبر داده که اگر به تأیید مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور برسد قابلیت اجرا دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۹۱۵۳۷۰۲۰۴۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.