بازنوازی موسیقی باروک با گروه «سل» در ایران!

فروردین ۱۴۰۳

بهمن مه‌آبادی سرپرست گروه موسیقی “سل” از بازنوازی آثار موسیقی دوره باروک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن مه‌آبادی که به تازگی آثار آهنگسازان امپرسیونیسم و رمانتیک را در آلبوم موسیقی “طلوع رنگها” با همکاری گروه موسیقی “سل” منتشر کرده است قصد دارد در تازه‌ترین فعالیت خود در حوزه موسیقی کلاسیک، آثار دوره باروک را بازنوازی کنیم.

سرپرست گروه موسیقی “سل” در گفتگویی با مهر با اشاره به بازتاب‌های آلبوم موسیقی “طلوع رنگ ها” گفت: این آلبوم که چهاردهمین آلبوم گروه موسیقی “سل” است دربرگیرنده آثار آهنگسازان امپرسیونیسم و رمانتیک است. در واقع در این اثر سعی کرده بودیم طبیعت و رنگ‌آمیزی آن در چهار فصل زندگی را بار دیگر بنوازیم.

این نوازنده ویلون افزود: بازتاب این آلبوم در بین مخاطبان موسیقی کلاسیک بسیار خوب بود و خوشبختانه طبق آمار شهر کتاب پرفروش‌ترین آلبوم در بین آلبوم‌های موسیقی کلاسیک بود. به هر تقدیر همه تلاش و گروه همراهم همواره این بوده است سطح موسیقی علمی و محتوایی موسیقی را بالا ببریم.

مه‌آبادی همچنین دربارهٔ ادامه فعالیت‌های خود در آینده گفت: در نظر دارم پس از سال‌ها دوری از صحنه اجرا، بعد از ماه رمضان همراه با گروه “سل” کنسرت برگزار کنیم و منتظر هستم ببینم مدیریت در عرصه موسیقی چه تغییر و تحولی می‌کند.

دورهٔ باروک در موسیقی هنری اروپایی از حدود ۱۶۰۰ تا ۱۷۵۰ در نظر گرفته می‌شود. باروک کلمه‌ای ایتالیایی و به معنی زمخت و ناهنجار است و از کلمه بارکو در ایتالیایی به معنی مروارید صیقل نیافته گرفته شده است. موسیقی این دوره اغلب بافت پلی فنیک دارد. مطرح‌ترین چهره‌های این دوره از موسیقی کلاسیک باخ، ویوالدی، هندل و آلبینونی می باشند.

منبع: مهر


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.