بازنگری در تئاتر محیطی با اعلام فراخوان جذب متون کلاسیک

۱۹م دیماه ،

در نشست خبری اعضای شورای تئاتر محیطی عنوان شد

مدیر تئاتر محیطی در نشست روز قبل از بازنگری در تئاتر محیطی با اعلام فراخوان جذب متون کلاسیک پس از برگزاری سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نشست خبری اعضای “شورای تئاتر محیطی مجموعه تئاتر شهر” با حضور عباس غفاری، افروز فروزند و حمید پور آذری اعضای شورا دوشنبه ۱۸ دی در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. در ایننشست خبری که ساعت ۱۶ بعد از ظهر تاریخ یاد شده برگزار شد، اعضای شورای تئاتر محیطی مجموعه تئاترشهر ضمن تشریح دستاوردها و فعالیتهای آینده این شورا به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

غفاری در آغاز نشست ضمن تشریح آماری از آثار به اجرا رفته در لابی و کافه تریای تئاتر شهر تصریح کرد: از ابتدا تا کنون نزدیک به ۱۶۰ متن به شورا رسیده است که البته بعضی با نظر شورا و بعضی با اعلام نظر شورای نظارت و ارزیابی تولیدات نمایشی رد شدند.

وی ادامه داد: آمار تماشارگران هم در حد مقبولی بود و در سال قبل دو نمایش پر تماشاگر را در تئاتر شهر از آثار محیطی به خود اختصاص دادند.

غفاری و همچنین در روند نشست پور آذری و فروزند به مراتب مهمترین هدف آغاز کار تئاتر محیطی را جذب و معرفی جوانان عنوان کردند و اظهار داشتند: تعدادی از کارگردانان تئاتر محیطی برای اولین یا دومین بار بود که کارگردانی تئاتر را تجربه می کردند.

غفاری با اشاره به بعضی انتقادات تند به عملکرد این حوزه بیان کرد: بی شک در روند کار ضعف و نقصان وجود داشته اما بعضی انتقادها نیز بسیار غیرمنصفانه بوده است.

حمید پورآذری در ادامه نشست با ارائه تعریف از تئاتر محیطی گفت: شاید بهتر است در بین راه در عنوان این حوزه تئاتری تجدید نظر شود و به فعالیت موجود عنوان “اجرای تئاتر در مکان های غیر متعارف تئاتری” دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات تئاتر محیطی این بود که در ابتدا جز دو فضای لابی و کافه تریا، کارگاه ثابت دکور، پشت بام و اتاق تشریفات هم برای این منظور اختصاص یابد که متأسفانه میسر نشد.

دستیار کارگردانی آثار حمید سمندریان و علی رفیعی با اشاره به لزوم بازنگری در اساسنامه تئاتر محیطی عنوان کرد: فراخوان جذب متون کلاسیک پس از برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر منتشر می گردد تا در آینده نزدیک شاهد متون خلاق تری باشیم.

فروزند هم گفت: تا کنون عملکرد شورای محیطی به شکلی مستقل بوده است و اگر ملاحظه می گردد اخیراً کیفیت آثار در این بخش پایین آمده به سبب نبود ایده های نو است و از همینجا اعلام می‌کنیم از متون نو، تازه و بکر به شدت استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.