بازنگری در نظام آزادسازی تعرفه‌های بیمه‌ای

۲۲ آبان ،

بینا- رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در آزادسازی تعرفه‌ها تعجیل شده، در پاسخ به سؤالی در مورد بازگشت تعرفه به صنعت بیمه گفت: برای رعایت حقوق مردم این موضوع را در شورای عالی بیمه مطرح می‌کنیم.
به گزارش تفسیری بیناف سید محمد کریمی در پاسخ به سؤالی در خصوص صحت احتمال بازگشت نظام تعرفه‌ای به صنعت بیمه به فارس اظهار داشت: دیوان محاسبات شکایتی از بیمه مرکزی در خصوص مشکلات آزادسازی نرخ‌ها برای مردم مطرح کرد و دیوان عدالت اداری مأمور رسیدگی به این پرونده شد.
رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی با بیان اینکه در جلسات دیوان عدالت اداری در این خصوص شرکت کردیم، گفت: آزادسازی تعرفه رشته‌های بیمه‌ای در جهتی سیاست‌های اصل ۴۴ و افزایش رقابت انجام شده اما ممکن است در این کار تعجیل صورت گرفته باشد.
وی ادامه داد: بنابراین طی توافق صورت گرفته بین دیوان محاسبات، دیوان عدالت اداری و بیمه مرکزی مقرر شد شرایطی فراهم شود تا برای رعایت حقوق مردم نرخ‌ها به گونه‌ای باشد که نه آنچنان آزاد باشد که کنترلی بر آن نباشد و نه آن‌طور باشد که همه شرکت‌ها مجبور به اخذ مجوز از بیمه مرکزی باشند.
کریمی با اشاره به اینکه بازار شرایط رقابتی دارد، تصریح کرد: اصلاً تمایل نداریم که شرکت‌های بیمه مرتباً از ما مجوز بگیرند.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بنا داریم این موضوع را در شورای عالی بیمه مطرح کنیم، ابراز امیدواری کرد یک تصمیم بینابین دراین خصوص گرفته شود.
هفته پیش خبری مبنی بر احتمال لغو قریب‌الوقوع «نظام نظارت مالی» (آزادسازی نرخ و شرایط) و استقرار دوباره نظام تعرفه در بازار بیمه کشور انتشار یافت. آزاد‌سازی که در سال ۸۸ با طرح «حذف تعرفه» طی سه مرحله در شورای‌عالی بیمه کلید خورد، امروز به محل مناقشه موافقان و مخالفان نظام تعرفه تبدیل شده است.
به نظر می‌رسد عملکرد غیرحرفه‌ای بعضی بیمه‌گران در ارائه نرخ های پایین و غیرفنی و مشکلات ناشی از آن برای بیمه‌گذاران عمده‌ترین سبب این اختلاف نظرهاست.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.