بازنگری کامل حوزه کشاورزی در مقطع کارشناسی/ تجمیع رشته های کشاورزی در دانشگاه ها

۲۶م آذر ،

پس از بررسی یکسال و نیم بازنگری کامل حوزه کشاورزی در مقطع کارشناسی انجام شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمد رضا نقوی، مسئول گروه کشاورزی شورای برنامه ریزی گفت: مشکل عمده رشته های کشاورزی بسیار بودن این رشته ها در کشور است که به صورت کنترلی انجام نشده است چنانچه کمیته با مسئولیت های بازنگری رشته ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، بررسی رشته های تازه، کاربردی نمودن رشته ها، تامین برنامه کشاورزی از سال ۹۰ کار خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: عمده فعالیت های این کمیته ها در طول یک سال و نیم عبارتند از تهیه برنامه راهبردی، معرفی وضعیت موجود رشته های کشاورزی، معرفی این رشته در دانشگاه ها صورت گرفته که در این میان چارچوبی برای بازنگری رشته ها انجام شده است. چنانچه بازنگری این رشته در مقطع کارشناسی در تاریخ ۱۳ و ۱۴ تیر ماه ۹۰ به طور کامل انجام در مقاطع کاشناسی ارشد و دکتری در حال انجام است.

نقوی تصریح کرد: تبیین وضعیت موجود در رشته های  کشاورزی در ایران در آموزش عالی انجام شده همچنین بررسی وضعیت حضور دانشجویان در این رشته به تفکیک استان های کشور بررسی وضعیت موجود در رشته های کشاورزی در ایران و نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجویان و البته بررسی وضعیت رشته کشاورزی در ایران و در سطح دنیا و طرح آمایش صورت گرفته است.

نقوی تصریح کرد: کارهای صورت گرفته در رشته های کشاورزی بعد از بررسی های صورت گرفته عبارتند از: گذراندن ۳ تا ۶ واحد در مقطع کاردانی رشته کشاورزی و ۶ تا ۱۲ واحد کارشناسی رشته کشاورزی در مزرعه تجمیع رشته ها در مقطع کارشناسی از ۱۴۰ رشته گرایش به ۲۲ تا ۲۵ رشته گرایش در این مقطع یکنواخت سازی نام رشته ها، کاهش و تجمیع رشته ها در مقاطع مختلف، ایجاد دوره کارورزی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و افزایش و در نظر گرفتن دامنه دروس اختیاری و  تاکید بر بازار کار از نتایج این بررسی ها است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.