بازهم تحقیق و تفحص از خودروسازان

بازهم تحقیق و تفحص از خودروسازان

بازهم تحقیق و تفحص از خودروسازان

اتوآنلاین : هر چند طرح‌های تحقیق و تفحص در سه دوره قبلی مجلس راه به جایی نبرد و همگی در واپسین روزهای عمر همان دوره، در صحن علنی قرائت شد، اما نمایندگان این دوره ظاهرا زودتر از نمایندگان قبلی دست به کار شدند، و طرح تحقیق تفحص را زودتر تقدیم هیات رییسه خواهند کرد.

به گزارش «اتوآنلاین» به گفته برخی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو، در سه دوره‌ای که نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از خودروسازان شدند، موضوع کیفیت هیچ گاه دغدغه نمایندگان نبوده و بیشتر امور مالی خودروسازان و جابه‌جایی سهام آنها، از جمله موارد نگرانی نمایندگان را تشکیل می‌داد. حال برخی از نمایندگان این دوره از مجلس دغدغه بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان را موضوع طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان قرار داده‌اند. به طوری که به گفته بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از شرکت ایران خودرو کلید خورده است.
وی عنوان کرده که زمانی موضوع این بود که مسوولان این شرکت برای حل مشکلات قطعه‌سازان به دنبال وام هستند، اما به‌رغم آنکه هم وام گرفتند و هم سهام بانک پارسیان را نیز فروختند، متاسفانه همچنان پول قطعه‌سازان را پرداخت نکردند. اظهار نظر این عضو کمیسیون صنایع و معادن در حالی است که خودروسازان هنوز رنگ وام مصوب شورای پول و اعتبار را ندیده‌اند و از سوی دیگر آگهی فروش سهام بانک پارسیان نیز به تازگی در برخی رسانه‌ها درج شده است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین یادآور شده که استنباط ما این است که اقدامات این شرکت در عدم پرداخت بدهی قطعه‌سازان از روی عمد انجام می‌شود و در حالی که با توجه به نامگذاری امسال به عنوان حمایت از «تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی» باید به تولید ملی بها دهند، آنها بیشتر به دنبال واردات هستند.
نعمتی همچنین تاکید کرده که پیش‌نویس طرح تحقیق و تفحص از ایران خودرو آماده شده و احتمالا هفته آینده با آغاز جلسات علنی پارلمان، تقدیم هیات رییسه مجلس می‌شود.


پایگاه خبری – تحلیلی اتوآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.