بازهم هوایی برای نفس کشیدن نداریم

۳۰م آذر ،
ممتاز نیوز : شاخص ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون روز قبل ۷۲ بوده است که امروز به یکباره این شاخص به ۱۱۹ رسیده و وضعیت هوای تهران مجددا در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبر آنلاین ؛ مطابق آمارهای رسیده از ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا، آلودگی هوا امروز در شهرری (منطقه۲۰) بیش از نقاط دیگر شهر است و تمام مناطق پایتخت در شرایط ناسالم به سر می‌برند.

در این باره یوسف رشیدی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت آلودگی هوای تهران، امروز در شرایط ناسالم قرار دارد.وی با بیان اینکه ۸۱ تا ۸۵ درصد آلودگی هوا تهران ناشی از منابع متحرک و وسایل نقلیه است می گوید: شاه کلید حل معضل آلودگی هوا توسعه هر چه سریع‌تر ناوگان حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود و به موازات تحقق این مهم، ارتقای کیفیت سوخت و کیفیت خودرو‌ها، همچنین خروج خودروهای فرسوده باید محقق شود.

وی معتقد است که اگر بر مبنای استاندارد تازه میزان آلودگی هوای تهران اعلام شود تعداد روزهای ناسالم و بسیار ناسالم افزایش چشگیری خواهد داشت اما وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست اجازه استفاده از این استاندارد را نمی‌دهند.

وی ادامه می دهد: از آنجایی که با استفاده از استاندارد‌های تازه بسیاری از روزهای تهران در شرایط ناسالم و حتی بسیار ناسالم قرار می‌گیرد شاید سبب اینکه محیط زیست و وزارت بهداشت اجازه استفاده از استاندارد‌های تازه را نمی‌دهند جلوگیری از سیاه نمایی و تشویش اذهان عمومی است زیرا با استفاده از این استاندارد میزان آلاینده‌های هوا نسبت به سال‌های قبل بسیار بالاتر می‌رود.

مرگ ۵ هزار نفر بر اثر آلودگی
شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده است که به طور متوسط ۴ تا ۵ هزار نفر سالانه براثر آلودگی هوا فوت می‌کنند.

برخورد پلیس با خودروهای دودزا
بازگشت هوای ناسالم سبب شد تا رئیس راهورتهران خبر از تشدید برخورد با خودروهای دودزا از امروز دهد. سردار حسین رحیمی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر افزایش غلظت آلاینده‌ها طی امروز و فردا در پایتخت می گوید: پلیس در ادامه برخورد با خودروهای دودزا این طرح را تشدید می‌کند. به نقل از وی برخورد با خودروهای آلاینده، دودزا و فاقد معاینه فنی اعم از خودروهای شخصی و عمومی و سرویس‌های ادارات و سازمان‌ها در دستور کار مأموران پلیس پایتخت خصوصا در روزهای آلوده خواهد بود.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.