بازوی افشاگر ویکی لیکس زیر شدیدترین شکنجه‌های روحی +عکس

۱۵م آذر ،

  رسیدگی به پرونده سرباز وظیفه ارتش آمریکا که به اتهام افشای اطلاعات محرمانه زندانی شده به مراحل جالبی رسیده است. برادلی منینگ متهم است اطلاعات محرمانه را به پایگاه اینترنتی ویکی لیکس داده و این پایگاه اینترنتی نیز این اطلاعات را در حجم انبوه منتشر کرده است.

پس از روزهای متمادی از دستگیری این فرد، وکیل برادلی منینگ، برای اولین بار در جمع مردم حاضر شد و دربارهٔ روند رسیدگی به پرونده موکلش توضیحاتی ارائه کرد. وی در سخنانی در یکی از کلیساهای آمریکا تاکید کرده که شرایط بسیار سخت زندان برادلی منینگ در ۹ ماه قبل در زندان پادگان تفنگداران آمریکایی، اقدامی مجرمانه است.

به گفته وی نوع برخورد با برادلی منینگ، برای همیشه به عنوان لکه ننگی در تاریخ آمریکا ثبت خواهد شد. به نقل از وی، این نظامی آمریکایی در زندانی به مساحت چهار و نیم متر مربع زندانی شده و هر روز فقط یک ساعت می تواند از این سلول تنگ خارج شود.

وی باید شبها برهنه بخوابد و هر شب بارها از خواب بیدار می شود تا مشخص شود که حالش چطور است که این موضوع تاثیر بسیار بدی بر روحیه وی گذاشته است.

علیه منینگ ۲۲ اتهام از جمله کمک به دشمن مطرح است. مجازات کمک به دشمن در آمریکا، حبس ابد است. منینگ صاحب رکورد طولانی ترین بازداشت قبل از محاکمه پس از جنگ ویتنام است.

منینگ در ماه مه سال ۲۰۱۰ در زمان حضور در عراق دستگیر شد. وی به بارگذاری انبوهی از اسناد اطلاعاتی و محرمانه دیپلماتیک و تصاویر مربوط به اقدامات نظامیان آمریکایی در میدانهای جنگ متهم است. وی زمانی این کارها را انجام داد که در بخش اطلاعات و عملیات تیپ دوم لشگر کوهستان ارتش آمریکا خدمت می کرد.

یکی از تصاویری که برادلی منینگ متهم است افشاء کرده به نحوه حملات هوایی آمریکا در عراق و کشتن غیرنظامیان و دو خبرنگار خبرگزاری رویترز مربوط است که بسیار جنجال آفرین شده است. مسئولان پایگاه اینترنتی ویکی لیکس که این اسناد محرمانه را منتشر کرده هرگز تایید نکرده اند برادلی منینگ، منبع اطلاعاتی آنها بوده است.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.