بازی‌های لیگ را زیرنظر دارم

جام جم آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: کادر فنی و خود من بازی‌های لیگ را زیر نظر داریم و در پایان هفته فیلم تمام بازی‌ها را تماشا می‌کنیم.

کارلوس کرش که میهمان ویژه برنامه ورزش و مردم بود در مورد شکست برابر تیم ملی لبنان گفت: هر بازی که انجام می‌دهیم یک درس است، از بازی‌هایی که می‌بریم و از بازی‌هایی که می‌بازیم باید درس بگیریم. نباید فقط به انتقادها فکر کنیم چرا که با این کار تمرکز خودمان را از دست خواهیم داد. سعی می‌کنیم از بازی‌هایی که پیروز شدیم درس بگیریم و این چیزی است که تیم بزرگ را از تیم کوچک متمایز می‌کند.

وی افزود: باید از این تجربه در آینده استفاده کنیم. یک مربی بزرگ و با هوش می‌داند که با برنده شدن در یک بازی همه چیز خوب نیست و می‌داند که با یک باخت همه چیز را از دست نداده است. قهرمانان و مربیان بزرگ اگر بتوانند ریکاوری کنند و با تلاش زیاد در پی جبران باشند می‌توانند در ادامه عملکرد خوبی داشته باشند.

 مطمئنا ما از باخت برابر لبنان خوشحال نیستیم و هیچ باختی برای ما قابل قبول نیست. متاسفانه دیدار برابر لبنان روز خوب ما نبود. چند اشتباه بزرگ هم انجام دادیم. مخصوصا روی گلی که خوردیم ضعیف عمل کردیم. بعد از آن گل بازیکنان تلاش زیادی کردند و جنگیدند اما دروازه‌بان آنها معجزه کرد و چند گل صد در صد را گرفت.

وی تاکید کرد: در نهایت دو سؤال می‌پرسم؛ اول اینکه آیا ما از نتیجه بازی با لبنان راضی هستیم که مطمئنا پاسخ ما منفی است و سؤال دوم هم این است که آیا ما باید امید‌مان را از دست بدهیم که باز هم پاسخ منفی است.

کرش خاطر نشان کرد: رفتن به جام جهانی یک مسابقه دو سرعت نیست بلکه ما در یک مسابقه دو ماراتن شرکت می‌کنیم. هشت جنگ مختلف داریم. از اول می‌دانستیم پیروزی در همه این هشت جنگ غیرممکن است. فرصت خوبی است نقاط ضعف خودمان را برطرف کنیم تا در ادامه بتوانیم پیروز جنگ باشیم. اگر بتوانیم بر کره غلبه کنیم در صدر جدول قرار می‌گیریم که این هدف ما است.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که اگر یک پاک‌کن داشت و می‌توانست اتفاقی را طی حضورش روی نیمکت ایران پاک کند چه اتفاقی بوده است عنوان کرد: مطمئنا بازی برابر لبنان را پاک می‌کنم. البته از زمان حضور در ایران اتفاقات خیلی مثبتی را تجربه کرده‌ام. در ۱۹ بازی به میدان رفتیم که نتایج ما خیلی خوب بوده و تیم عملکرد مثبتی داشته است. با یک باخت نباید همه چیز را منفی کنیم ما یک هدف داریم که صعود به جام جهانی است. هدف دیگر ما پرورش بازیکنانی است که پتانسیل خوبی دارند و نباید با یک شکست تمام این مسائل را به فراموشی سپرد.

کرش در مورد اینکه خبرنگاران ایرانی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از لبنان مقابل بی احترامی خبرنگاران لبنانی از سرمربی تیم ملی حمایت کردند، گفت: چون برای مردم فوتبال بازی می‌کنیم بدون رسانه‌ها نمی‌توانیم ارتباط خوبی با مردم داشته باشیم بابت این حمایت از رسانه‌ها تشکر می‌کنم طرز تفکر رسانه‌ها در ایران خوب است. رسانه ارتباط بین تیم ملی و مردم را برقرار می‌کند.

وی تصریح کرد: در زمان مهمی قرار داریم. ما باید یکی باشیم. اگر این طور نباشیم مطمئنا در مبارزه با تیم‌ها شکست می‌خوریم. رقیب ما کره، لبنان، ازبکستان و قطر باید باشند، از وزیر گرفته تا بازیکنان و مربی، هوادار و غیره باید برای موفقیت تیم ملی متحد شویم.

کرش در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود او لیگ را جدی نمی‌گیرد و خیلی از بازیکنان جوان به تیم ملی دعوت نمی‌شوند اظهار داشت: یک برنامه ریزی انجام دادم که با موافقت کفاشیان و نبی روبه رو شد. طی آن برنامه قرار بود در برخی از بازی‌های دوستانه از بازیکنان جوان استفاده کنیم و آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم. این اتفاق افتاد اما خیلی از کارشناسان به انتقاد پرداختند و گفتند چرا با تیم‌هایی مثل موزامبیک بازی می‌کنید.

خیلی از بازیکنانی که مد نظر شما هستند را، یک سال پیش به تیم ملی دعوت کرده بودیم ما برنامه برای پرورش بازیکنان جوان داریم اما نمی‌توانیم در جایی که برای صعود به جام جهانی می‌جنگیم و کسب ۳ امتیاز برای ما مهم است این کار را انجام دهیم.

وی افزود: در ۱۹ مسابقه ۱۴ بار به پیروزی رسیدیم. بازیکنان جوانی داریم که در ترکیب تیم ملی خوب کار می‌کنند. با یک باخت نباید همه مسائل فراموش شود. کادر فنی و خود من بازی‌های لیگ را زیر نظر داریم و در پایان هفته فیلم تمام بازی‌ها را تماشا می‌کنیم.

گاهی اوقات صحنه‌هایی از بازیکنان به صورت های برجسته دیده می‌شود و نباید همان صحنه‌ها را در نظر گرفت. ما تمام ۹۰ دقیقه را می‌بینیم که آیا این بازیکن می‌تواند در بازی بین المللی حضور یابد یا نه؟ کار پرورش بازیکنان قبل از حضور من در ایران باید انجام می‌شد و کسانی که انتقاد می‌کنند خودشان قبلا هیچ کاری نکرده‌اند.

کرش در پاسخ به این سؤال که نفراتی را به تیم ملی دعوت کرده که تیم‌هایشان در رتبه‌های پایین جدول قرار دارد عنوان کرد: متاسفانه تیم ملی با آمار نمی‌تواند کار کند؛ اینکه می‌گویید بازیکنان تیم‌هایشان در رتبه‌های پایینی جدول قرار دارد و نباید به تیم ملی دعوت شوند درست نیست، رئال مادرید از پنج بازی اول خود تنها چهار امتیاز کسب کرده بود در حالی که تمام بازیکنان آنها ملی پوش هستند. اگر طبق جدول بخواهیم عمل کنیم باید در حال حاضر تیم نفت تهران که در صدر جدول حضور دارد را با سرمربی آن به طور کامل به تیم ملی بفرستیم که چنین چیزی امکان پذیر نیست.

وی در مورد حضور برخی از مربیان ایرانی از جمله ویسی در تمرینات تیم ملی و اینکه خیلی‌ها دوست دارند با او همکاری کنند اظهار داشت: از همه افراد در خواست می‌کنم به ما کمک کنند و هر نکته‌ای را که می‌بینند بیان نمایند. دوست داریم نظر همه را بدانیم و به یک جمع بندی کامل برسیم. (فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.