بازگشت احسان علیخانی و آزاده نامداری

قرار است این مجموعه ساخته شود. انشالله به زودی مستند زیبایی از احسان علیخانی خواهید دید. در واقع هم شاهد اجرای او خواهیم بود و هم مردم از تهیه‌کنندگی‌اش به زودی بهره می‌برند.
مدیر شبکه دو سیما درباره حاشیه‌های به‌وجود آمده در زمینه قطع همکاری با سازمان بهزیستی در تولید برنامه “ضیافت الهی” و نیز غیبت حاشیه‌ساز و چندماهه احسان علیخانی و آزاده نامداری از اجرا در این شبکه، توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش ملیت به نقل از مهر، در ماه رمضان امسال برنامه‌ای با نام “ضیافت الهی” روی آنتن شبکه دو سیما رفت که کنار کشیدن ناگهانی سازمان بهزیستی از تولید آن، ابهاماتی را به همراه داشت. علاوه‌بر آن کمرنگ شدن حضور دو تن از مجریانی که آخرین‌بار از آنتن شبکه دو دیده شده بودند یعنی احسان علیخانی و آزاده نامداری هم باعث انتشار شایعاتی درباره احتمال ممنوع‌التصویری این دو شد. در گفتگویی کوتاه با علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو درباره این حواشی سوال کردیم.

“ضیافت الهی” برنامه‌ای بود که در ماه رمضان با مشارکت سازمان بهزیستی روی آنتن رفت. با این حال با گذشت نیمی از رمضان و حضور هر شبی یکی از مدیران بهزیستی که به معرفی خود می‌پرداخت، طرف مشارکت‌کننده این برنامه ناگهان تغییر پیدا کرد و کمیته امداد پای کار آمد. ضمن توضیح دلیل این موضوع این سؤال پیش می‌آید که هدف از برنامه‌های مشارکتی که صرفا در آن مشارکت کننده به ارائه گزارش عملکرد حتی ناصحیح از خود می‌پردازد، چیست؟

علی بخشی‌زاده؛ مدیر شبکه دو سیما: من درباره درستی یا نادرستی اطلاعات ارائه شده توسط مدیران سازمان بهزیستی داوری نمی‌کنم اما طبعا شبکه موظف است در بخش‌هایی مشارکت‌هایی را از سازمان‌های مختلف جذب کند.

با این وجود در پاسخ به سؤالتان باید بگویم ما از سازمان بهزیستی نخواستیم به مشارکت خود پایان دهد. بلکه خود آنها اعلام کردند دیگر نمی‌خواهند روی آنتن بیایند. مؤسسه مالی اعتباری عسگریه این برنامه را پشتیبانی کرد و قصد این مؤسسه نیز این بود که به تعبیری نهادهایی که به مردم سرویس ارائه می‌دهند حمایت شوند. شبکه در کنار گذاشتن بهزیستی نقشی نداشت. در واقع نامه‌ای از طرف سازمان بهزیستی به شبکه داده شد که به وسیله آن اعلام شد ادامه این همکاری مقدور نیست.

*دلیل این موضوع چه بود؟

بخشی‌زاده: چون یک مقدار شبکه بر سیاست‌های خود تأکید کرد. ما معتقد بودیم یک برنامه را نباید به گزارش عملکرد یک نهاد مبدل کنیم.

* پس آغاز مخالفت از جانب شبکه بود؟

بخشی‌زاده: نه ما تنها پیشنهاد دادیم. گفتیم بیایید اقتضائات رسانه را بشناسیم و سعی کنیم گل درشت و مستقیم حرف نزنیم. اینکه در هر برنامه‌ای ما به صورت مستقیم صرفا به گزارش عملکرد نهاد خود بپردازیم اصلا باعث پس زدن مخاطب می‌شود. دقت کنید ما زمانی است که حرف می‌زنیم و یک زمان دیگر به جای حرف زدن جلوه‌های کارمان را نشان می‌دهیم. تأکید ما بیشتر روی این نکته بود.

*سؤال دیگر من درباره مجریانی است که دیگر روی آنتن دیده نمی‌شوند. مثل احسان علیخانی که سال تحویل شاهد آخرین اجرایش بودیم و آزاده نامداری که بعد از اتمام زود هنگام “جمع ما”، آخرین بار در “خانومی که شما باشی” در ایام نوروز دیده شد…

بخشی‌زاده: به زودی آنها را در تلویزیون خواهید دید.

*دقیقا چه زمانی؟

– انشالله به زودی!

* در گفتگوهایی که با آقای سعید اشناب مشاور شما داشتم، ایشان از ساخت مجموعه مستندی توسط احسان علیخانی خبر دادند. این خبر روی خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت اما بعدأ از طرف علیخانی تکذیب شد. موضوع چیست؟

بخشی‌زاده: قرار است این مجموعه ساخته شود. انشالله به زودی مستند زیبایی از احسان علیخانی خواهید دید. در واقع هم شاهد اجرای او خواهیم بود و هم مردم از تهیه‌کنندگی‌اش به زودی بهره می‌برند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.