بازگشت به محل سکونت خود را به ساعات پایانی تعطیلات موکول نکنید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر؛

با توجه به قرار گرفتن در آستانه پایان تعطیلات نوروزی و کاهش دما و بارندگی در اغلب نقاط کشور، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران با توجه به قرار گرفتن در آستانه پایان تعطیلات نوروزی و کاهش دما و بارندگی در اغلب نقاط کشور، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، اطلاعیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

با توجه به بارش برف در بعضی محورهای مواصلاتی، قبل از حرکت نسبت به کنترل وسایل ایمنی نظیر زنجیر چرخ و سیستم گرمایشی اتومبیل خود، اقدام لازم را انجام دهید.

توصیه می گردد زمان بازگشت به محل سکونت خود را به ساعات پایانی تعطیلات موکول نکنید تا ترافیک سنگین در جاده ها ایجاد نشود و ضمن رعایت نکات ایمنی و مقررات رانندگی از بروز سوانح و تصادفات جلوگیری کنید.

حتما اطلاعات لازم دربارهٔ وضعیت راه ها را از طریق سامانه ۱۴۱ و وضعیت آب و هوا را در تماس با شماره ۱۳۴ بررسی و قبل از مراجعت با اطلاع کامل حرکت کنید.

تا حد امکان تردد در مسیرهای با خطر لغزش و ریزش سنگ را به حداقل ممکن برسانید. اگر امکان جایگزینی مسیر تردد برای شما وجود دارد، حتی در صورت طی کردن مسافت طولانی تر، از راه های ایمن استفاده کنید. 

لباس های گرم خود را به ویژه در محورهای دارای بارش برف در دسترس قرار دهید. حتی الامکان مواد غذایی و آب آشامیدنی به میزان کافی برای یک وعده استفاده احتمالی در راه بندان های طولانی مسیرهای برفی و پرتردد به همراه داشته باشید.

در صورت خرابی وسیله نقلیه و توقف در کنار جاده، از تابلوهای اخطار دهنده برای اطلاع سایر رانندگان و جلوگیری از تصادف استفاده کنید.

ماموران راهنمایی و رانندگی، راهداری و هلال احمر با هدف تسهیل و مدیریت سفر در مسیرهای پرتردد مستقر می باشند، همکاری و همیاری شما ضمن دلگرم کرن آنها به حل مشکلات احتمالی کمک شایانی خواهد کرد. پیشنهاد می گردد ضمن همراهی با تصمیمات اخذ شده، آنها را در ایفای مسئولیت یاری نمایید.

سامانه ملی ۰۹۶۶۹ به صورت شبانه روزی آماده دریافت نظرات، شکایات، انتقادات و پیشنهادات هموطنان است. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.