بازگشت بورس به مدار مثبت

۳۰اردیبهشت،

127[1].jpg

شاخص بورس اوراق بهادار تهران پس از یک هفته ریزش پی در پی امروز به مدار رشد برگشت و ۲۵۱ واحد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بورس اوراق بهادار تهران که طی یک هفته قبل با ریزش قیمت سهام و افزایش صف‌های فروش مواجه شده و به سبب مصوبات مجلس در خصوص صنایع پالایشگاهی و سنگ آهنی ریزش‌های پی در پی را تجربه کرده بود، در جریان معاملات امروز از روند ریزشی خود کاست و به مدار مثبت بازگشت.

به این ترتیب بورس تهران که از دیروز نشانه‌های بهبود و معاملات را در خود می‌دید در معاملات امروز با افزایش قیمت سهام شرکت‌ها مواجه شد و این افزایش سببات بازگشت شاخص به کانال ۴۳ هزار واحدی را فراهم کرد.

بر این اساس شرکت‌هایی که طی یک هفته قبل سبب نزول شاخص به کانال ۴۲ هزار واحدی شده بودند امروز سبب افزایش ۲۵۱ واحدی شاخص و رسیدن آن به عدد ۴۳ هزار و ۴۷ واحد شدند.به طوری که در بازار امروز پالایشگاه نفت اصفهان، پالایشگاه تبریز، گل گهر، مپنا، چادرملو، توسعه معادن و فلزات و هلدینگ خلیج فارس بیشترین تاثیر را در رشد بورس گذاشتند و شرکت‌های پتروشیمی خارک، ملی مس و پتروشیمی کرمانشاه مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

همچنین در بازار امروز علاوه بر پاکسان و شرکت‌های سیمانی، پالایش اصفهان و تبریز از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و خدمات انفورماتیک و معدنی املاح ایران بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار روز دوشنبه زمان قطعی عرضه بلوکی هلدینگ خلیج فارس اعلام و مقرر شد تا ۱۷ درصد از سهام بزرگ‌ترین شرکت بورسی در روز ۱۸ خرداد ماه به قیمت ۱۳۰۰ تومان در بورس تهران عرضه شود. همچنین نماد پالایشگاه بندرعباس در حالی از دیروز متوقف است که مدیر عامل این شرکت با ارسال نامه‌ای به بورس از تعدیل مثبت ۵۰ درصدی سود هر سهم این شرکت در سال مالی ۹۱ خبر داد.

به این ترتیب در بازار امروز بیش از ۲۳۳ میلیون سهم به ارزش ۸۵ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به ۲۰۹ هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.