بازگشت حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه کنسلی سفر به مردم 

معاون گردشگری درحالی که همچنان برخی از شرکت های هواپیمایی، آژانس های مسافرتی و هتل ها از اجرای کامل بخشنامه لغو سفر خودداری می کنند و از مردم جریمه می گیرند، گفت: تا کنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان هزینه ناشی از لغو سفر توسط فعالان گردشگری به مردم بازگردانده شده است.  

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری اظهار کرد: همزمان با اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با همکاری و همراهی مدیران و کارکنان تاسیسات گردشگری، تا کنون بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان از وجوه پرداختی توسط مردم و گردشگران، حسب درخواست آن ها برای لغو سفرهای خود، برگردانده شده است.

وی از همکاری خانواده صنعت گردشگری کشور تشکر کرد و از  مردم درخواست کرد شرایط اقتصادی خاص فعالان گردشگری را نیز در این مقطع مدنظر قرار داده و در صورت امکان به جای دریافت نقدی وجوه خود، سفر را به زمان مناسب‌تری موکول کنند.

او همراهی لازم با مردم و مسؤولین کشور برای عبور از این مقطع حساس را لازم و ضروری دانست و از تاسیسات گردشگری درخواست کرد با رعایت اخلاق حرفه‌ای، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را با دقت و جدیت عمل کنند.

تیموری، سازوکار ملی اعلام شده از جمله استمهال تسهیلات بانکی، مالیات، حق بیمه کارفرمایی و همچنین قبوض حامل‌های انرژی فعالان و تاسیسات گردشگری را در حمایت از صنعت گردشگری موثر دانست و افزود: به زودی با تکمیل این ساز و کار،  مسیر عبور از این بحران ترسیم می شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ششم اسفندماه همزمان با تشدید شیوع ویروس کرونا در کشور با صدور بخشنامه ای از تاسیسات گردشگری خواست، هزینه سفرها را در صورت انصراف بدون کسر جریمه به مردم استرداد کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.