بازگشت «خروج» به اکران / فیلم قاسم خانی راهی اکران آنلاین می‌شود؟

فیلم سینمایی «خروج» از هشتم مردادماه روی پرده خواهد رفت و فیلم «خوب، بد، جلف ۲» در صورت تمایل به اکران آنلاین می‌رود.

مرتضی شایسته – دبیر شورای صنفی نمایش – درباره مصوبات روز پنجم مردادماه این شورا به ایسنا گفت: قرار بر این شده تا از روز چهارشنبه ۸ مرداد ماه، فیلم «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در سینماها اکران شود و از ۱۵ مرداد هم فیلم «قتل عمد» به کارگردانی سعید دولتخانی و تهیه‌کنندگی محمد احمدی به سینماها می‌آید.

فیلم «خروج» در حالی از چهارشنبه این هفته در سینماها اکران می‌شود که از فرودین ماه به صورت آنلاین و بعد سینما ماشین اکران شد. نمایش اینترنتی‌ این فیلم در همان مقطع با واکنش رییس انجمن سینماداران نیز همراه بود که اعلام کرد هر فیلمی آنلاین اکران شود، دیگر نمی‌تواند روی پرده سینما نمایش داده شود.

شایسته درباره دیگر مصوبات این شورا گفت: فیلم‌های خارجی براساس نظام نامه اکران، به سینماها می‌روند که کپی رایت داشته باشند و مورد تایید شورای پروانه نمایش باشند.

او در پاسخ به اینکه آیا دو فیلم خارجی «جوکر» و «۱۹۱۷» که الان در بعضی سینماها اکران می‌شوند، این شرایط را دارند؟ گفت: این فیلم‌ها تحت نظر شورای صنفی نبوده است و در حال حاضر درباره وضعیت فعلی‌اش نظر نمی‌دهم، اما از این پس هر فیلم خارجی که قرار باشد اکران شود باید اول در شورای صنفی نمایش،اکرانش مطرح شود.

دبیر شورای صنفی نمایش درباره اینکه شنیده شده بود تهیه‌کننده فیلم «خوب، بد، جلف ۲» به دنبال اکران آنلاین است و آیا امکان اکران همزمان با سینما هم وجود دارد یا خیر؟ بیان کرد: اگر بخواهند می‌توانند اکران آنلاین داشته باشند و اکران همزمان در سینما به این شرط خواهد بود که در گروه آزاد باشد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.