بازگشت زندگی عادی به شهر اریحا

افراد مسلح در ترفندی جدید برای ایجاد وحشت بین مردم مناطق مختلف شهر حلب از جمله منطقه قدیمی را آتش زدند. این درحالی است که پس از پاکسازی شهر اریحا در ادلب و بازگشت اهالی، زندگی عادی در این شهر جریان پیدا کرده است.

فارس: تحولات امنیتی و میدانی روز گذشته مناطق و استان‌های مختلف سوریه از کشته شدن صدها تروریست و زخمی شدن صدها نفر دیگر خبر می‌دهد، برپایه خبرهای رسیده:

– در استان دمشق و ریف دمشق نیروهای ارتش سوریه بیش از یک‌صد تروریست را در مناطق مختلف این دو استان به قتل رساندند که در میان آنها چندین سرکرده گروهک تروریستی و افرادی با تابعیت‌های مختلف عربی مشاهده می‌شدند.

– در استان حلب افراد مسلح در ترفندی جدید برای ایجاد رعب و وحشت در دل اهالی این استان چندین منطقه شهر حلب از جمله منطقه قدیمی حلب را به آتش کشیدند.

– در استان حمص نیروهای ارتش سوریه در ریف القصیر با کمک اطلاعات و همکاری اهالی منطقه مراکز تجمع تروریست‌ها در هدف قرار داده و منهدم کردند.

– در استان إدلب شهر پاکسازی شده «اریحا» شاهد بازگشت اهالی منطقه و بازگشت به زندگی عادی است.

  ***آخرین تغییر و تحولات میدانی سوریه به تفکیک مناطق و استان‌ها به شرح زیر است***

دمشق و ریف دمشق: کشته شدن بیش از یک‌صد تروریست در مناطق مختلف دمشق و ریف دمشق

درگیر‌ی شدید نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح برای دومین روز متوالی در منطقه «حرستا» ادامه پیدا کرد و نیروهای ارتش اقدام به پاکسازی این منطقه کردند که در جریان درگیری‌های پیش آمده ۱۸ تروریست کشته و سلاح‌های آنها ضبط شد. این درحالی است که یک منبع آگاه سوری نیز گفت، منطقه حرستا دو ماه در امنیت کامل به سر می‌برد. این منبع همچنین از آزادی سه شهروند سوری در این منطقه خبر داد که پیشتر توسط افراد مسلح ربوده شده بودند.

همچنین یگان‌های ارتش سوریه در منطقه «دوما» در جوار حرستا با افراد مسلح درگیر شدند که براثر آن ده‌ها تروریست کشته شدند، در میان تروریست‌ها ۶ فرد با تابعیت‌های مختلف عربی نیز مشاهده می‌شد.

در منطقه «الشیفونیه» نفوذ افراد مسلح به این منطقه درگیری نیروهای ارتش با آنها را درپی داشت که براثر آن ۹ تروریست کشته شدند. این درحالی است که نیروهای امنیتی به عملیات پاکسازی منطقه «جوبر» ادامه داده و به تعقیب گروهک‌های تروریستی می‌پردازند که از منطقه «زملکا» به این منطقه نفوذ کرده‌اند.

از سوی دیگر و در ریف دمشق نیروهای ارتش سوریه در منطقه «ببیلا» با هدف قرار دادن یک مرکز تجمع افراد مسلح ۱۰ نفر از آنها را کشته و ۷ نفر دیگر را زخمی و سلاح‌هایشان را ضبط کردند.

در منطقه «دف الشوک» درگیری نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح کشته شدن ۳۰ تروریست و دستگیری ۶ نفر را به دنبال داشت، همچنین کشف یک انبار تسلیحات نظامی در این منطقه ضبط میزان قابل ملاحظه‌ای سلاح و انهدام آن را موجب شد.

بوستان‌های «کفر سوسه» امروز شاهد درگیری‌های شدید نیروهای ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی بود که براثر آن ده‌ها تروریست کشته شدند، در میان کشته‌شدگان سرکرده یک گروهک تروریستی به چشم می‌خورد که لیبی الاصل بود و از جمله خطرناک‌ترین تروریست‌هایی بود که توسط نیروهای امنیتی سوریه تحت تعقیب بود.

در منطقه «نهر عیشه» یگان‌های ارتش سوریه یک مرکز تجمع افراد مسلح را هدف قرار داده و دو خودرو مجهز به مسلسل دوشکا آنها را منهدم کردند. در این حمله ۸ تروریست کشته و ۳ نفر دستگیر شدند.

همچنین انفجار یک بمب در منطقه «تشرین» کشته شدن یک شهروند سوری را به دنبال داشت.

این درحالی است که ارتش سوریه امروز پاکسازی کامل منطقه «السبینه» در ریف دمشق را به پایان رساند و آن را منطقه امن اعلام کرد. در جریان عملیات امروز در این منطقه نیروهای ارتش سوریه ۲۰ تروریست را کشته و ۱۲ نفر را دستگیر کردند.

حلب: ایجاد آتش‌سوزی در مناطق مختلف حلب از جمله منطقه قدیمی حلب

یگان‌های ارتش سوریه مرکز تجمع افراد مسلح در منطقه «بستان الپاشا» هدف قرار دادند که براثر آن ۲۲ تروریست کشته و ۶ نفر دستگیر شدند که در میان آنها سرکرده این گروهک تروریستی نیز به چشم می‌خورد. همچنین یگان‌های مهندسی ارتش سوریه ۵ بمب کار گذاشته شده در این منطقه را خنثی کردند.

اما منطقه «بستان القصیر» شاهد درگیری‌های بسیار شدید و سخت نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح بود که ۶ ساعت به طول انجامید و براثر آن ۶۰ تروریست کشته شدند.

همچنین یک منبع نظامی سوری اخبار انتشار یافته توسط برخی رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای مبنی بر بمباران اردوگاه «النیرب» در حلب را تکذیب و تاکید کرد، هدف از انتشار این اخبار باز کردن پای فلسطینیان به حوادث جاری در سوریه است،‌ بسان آنچه که در دو اردوگاه یرموک و فلسطین در دمشق و «الرمل» در استان لاذقیه شاهد آن بودیم. طی روزهای گذشته دو شبکه الجزیره والعربیه و برخی از پایگاه‌های خبری مغرض از بمباران اردوگاه النیرب در حلب و کشته و زخمی شدن‌ ده‌ها نفر در جریان این بمباران سخن گفته بودند.

این درحالی است که مناطق «الأتارب» و «قاضی عسکر» شاهد درگیری نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح بود. همچنین تروریست‌ها در منطقه «الجدیده» اقدام به ایجاد آتش‌سوزی‌هایی در این منطقه با هدف ایجاد بیم و هراس در اهالی این منطقه کردند که توسط نیروهای آتش‌نشانی اطفا گردید.

در منطقه «سوق الهال» نیروهای ارتش سوریه با هدف قرار دادن یک گروهک تروریستی ۹ نفر از آنها را به قتل رساندند. در منطقه «الکلاسه» نیز نیروهای امنیتی دو مخفیگاه افراد مسلح در این منطقه را هدف قرار دادند و منهدم کردند. در یکی از این مخفیگاه‌ها یک اتاق شکنجه و انواع سلاح‌های سرد مانند ساطور و کارد مشاهده می‌شد.

در مناطق «خان العسل» و «حیان» در ریف حلب و «بعطین» و «الباب» نیز نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح درگیر شدند و ده‌ها نفر از آنها را به قتل رساندند. این درحالی است که تروریست‌های مسلح در منطقه «المشارقه» اقدام به ایجاد آتش‌سوزی‌های عمدی در این منطقه کردند تا به هر طریق ممکن زمینه فرار خود را فراهم کنند.

همچنین گزارش‌هایی از درگیری نیروهای امنیتی با افراد مسلح در منطقه «الشعار» و «سید علی» و «باب النصر» و «السبع» و «الصاخور» منتشر و تاکید شده است که درگیری‌ها در منطقه الصاخور شدیدتر از مناطق دیگر بوده است.

در منطقه «الباب» نیز درگیری نیروهای ارتش با افراد مسلح کشته شدن ۱۴ نفر آنها و فرار مابقی را به دنبال داشت و در منطقه قدیمی حلب نیز تروریست‌های مسلح بازار «الزهراوی» را آتش زدند.

حمص: هدف قرار دادن مراکز تجمع تروریست‌ها در ریف القصیر با کمک اطلاعات و همکاری مردمی

در استان حمص نیروهای ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح در منطقه «الرستن» را هدف قرار داده و منهدم کرده و ده‌ها فرد مسلح را به قتل رساندند که در میان آنها ۳ تروریست خطرناک و یک قاچاقچی سلاح مشاهده می‌شد.

در «القصیر» و «ریف القصیر» براساس اطلاعات ارائه شده توسط اهالی این مناطق چندین مرکز تجمع افراد مسلح در این مناطق را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در مناطق «الحیدریه» و «الغسانیه» در ریف حمص نیز یگان‌های ارتش سوریه با هدف قرار دادن مرکز تجمع افراد مسلح ۲۰ نفر از آنها را به قتل رساندند.

در «تلبیسه» و «جوره الشیاح» و «سوق الحشیش» عملیات‌های پاکسازی ارتش سوریه ادامه یافت که کشته شدن ۹ تروریست را به دنبال داشت.

درگیری نیروهای ارتش با افراد مسلحی که تلاش داشتند، از مرزهای لبنان وارد «تلکلخ» شوند و همچنین گذرگاه مرزی «القاع» کشته شدن ده‌ها نفر از آنها را به دنبال داشت.

إدلب: بازگشت زندگی عادی به شهر پاکسازی شده «اریحا»

درگیری نیروهای امنیتی و ارتش سوریه با افراد مسلح در مناطق «سلقین» و «جسر الشغور» کشته شدن ده‌ها تروریست را به دنبال داشت که در میان آنها ۷ تروریست خطرناک و تحت تعقیب هم مشاهده می‌شدند.

همچنین عملیات امنیتی به اجرا گذاشته شده در منطقه «الثوره» کشته شدن ۲۰ تروریست تحت تعقیب را به دنبال داشت. نصب یک کمین در منطقه «معره النعمان» کشته شدن ۱۲ فرد مسلح و انهدام ۶ دستگاه خودرو مجهز به مسلسل دوشکای آنان را به دنبال داشت. در منطقه «تفتناز» هم نیروهای ارتش حمله به فرودگاه نظامی این منطقه را ناکام ساخته و ۱۰ فرد مسلح را به قتل رساندند.

در شهر «اریحا» نیز منابع محلی تاکید کردند که زندگی آرام و عادی در این شهر پس از پاکسازی کامل آن از وجود تروریست‌های مسلح ادامه دارد و اهالی درحال بازگشت به این منطقه هستند.

همچنین نیروهای مرزی مانع نفوذ افراد مسلح به خاک سوریه از منطقه «خربه الجوز» شدند و آنها را وادار به فرار به خاک ترکیه کردند. این درحالی است که آن طرف مرز آمبولانس‌های ترک اقدام به انتقال مجروحان این درگیری به بیمارستان‌های میدانی منطقه کردند.

درگیری نیروهای امنیتی سوریه با تروریست‌های مسلح در دو منطقه «معره مصرین» و «حربنوش» کشته شدن ۲۶ تروریست را درپی داشت.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.