بازگشت سرمایه به بازار مسکن

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رییس شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی با توجه به اینکه مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن رغبت بسیاری نشان نمی‌دهند بازگشت سرمایه‌ به این بخش منوط به ثبات اقتصادی در کشور است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir)،جواد خوانساری اظهار کرد: با آغاز سال تازه و در پی گردش مالی که به سبب حوادث قبل و تحریم در جامعه پیش آمده، توقف درکارهای اقتصادی کشور بوجود آمده به طوری که تولیدات تا حد بسیاری متوقف شده و کارهای عمرانی نیز به سبب تامین نشدن بودجه‌هایشان بلاتکلیف مانده‌اند و رکود اقتصادی به وجود آمده کماکان نیز ادامه دارد.

 

وی افزود: در ابتدای هر سال روند تورمی در جامعه پیش می‌آید که این امر امسال همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی همراه با تغییرات میزان دستمزدها و افزایش قیمت مصالح ساختمانی شده است.

خوانساری تاکید کرد:‌ تورم به وجود آمده در جامعه روی تولیدات اثر گذاشته و سبب کمبود گردش مالی و ایجاد رکود اقتصادی در جامعه شده است که در نتیجه معاملات مسکن به سختی انجام می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی کشور با بیان این‌که مردم برای سرمایه‌گذاری در این بازار رغبت بسیاری نشان نمی‌دهند، تصریح کرد:‌ این موضوع روند بازار را کند کرده و فقط بهبود شرایط در حالی اتفاق می‌افتد که روند اقتصادی در کشور ساماندهی شود تا بتواند به بازار مسکن هم کمک کند و سرمایه‌ها به سمت این بازار بازگردد.

وی با اشاره به این‌که مردم نگران وضعیت موجود اقتصادی می باشند‌، گفت: تا زمانی که ثبات اقتصادی در کشور اتفاق نیفتد مردم نمی‌توانند سرمایه‌شان را به گردش در بیاورند. همچنین جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی به ویژه بخش مسکن نمی‌تواند درست شکل گیرد.

رییس شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی کشور با اشاره به میزان افزایش قیمت مصالح ساختمانی تصریح کرد: با آغاز سال تازه مصالح ساختمانی با افزایش قیمت روبرو شد و در پی آن به سبب افزایش قیمت حامل‌های انرژی و افزایش میزان دستمزدها اثر خود را روی پروژه‌های عمرانی و بازار مسکن نیز گذاشته است.

به گفته خوانساری اغلب مصالح ساختمانی ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

وی با بیان این‌که عوامل دیگری از جمله عوارض دولتی نیز در این بازار تاثیرگذار می باشند، گفت: عوارض دولتی به اعداد بزرگی افزایش پیدا کرده که این ارقام در میزان جواز ساختمان‌های مسکونی و خدمات مهندسی نیز اثرگذار است.

 

ایسنا

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.