بازگشت شاخص از استراحت چند روزه

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس با رشد ۹۵۲ واحدی به ارتفاع ۷۳ هزار واحد بازگشت.

در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس با رشد ۹۵۲ واحدی به ارتفاع ۷۳ هزار واحد بازگشت.

به گزارش تسنیم، شاخص بورس که چند روزی است به فاز استراحت رفته و افت های هزار واحدی را تجربه کرده بود، در معاملات امروز بازار سرمایه ۹۵۲ واحد رشد کرد و به عدد ۷۳ هزار و ۱۶۷ واحدی رسید.

بر اساس این گزارش، امروز در ۹۳ هزار نوبت معاملاتی، ۸۲۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۳۳۳ میلیارد تومان دادوستد شد تا شاخص کل با رشد ۱٫۳۲ درصدی ارتفاع ۷۲ هزار واحد را زیر پا بگذارد.

نماد شرکتهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان نیز امروز بیشترین تاثیر مثبت در افزایش شاخص کل را داشتند و نماد شرکتهای ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان و صنعتی بهشهر بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را به نام خود کردند.

بر اساس این گزارش، دیروز شاخص بورس در پایان معاملات بازار سرمایه بر روی عدد ۷۲ هزار و ۲۱۵ واحدی قرار گرفت که بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را نماد پالایشگاهی ها داشتند.

به نظر کارشناسان، تصویب اخذ مالیات یک درصدی شرکتهای پالایشگاهی و پتروشیمی به سبب آلایندگی و افزایش نرخ خوراک، سبب کاهش ارزش سهام شرکتهای پالایشگاهی و پتروشیمی در روزهای قبل است.

اما در این رابطه نیز مدیر عامل پالایشگاه بندرعباس با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس در خصوص پرداخت عوارض آلایندگی شفاف سازی کرده و گفته با وجود صدور دستورالعمل‌های صادره توسط شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و اصرار آن شرکت مبنی بر منظور کردن حساب مالیات و عوارض بر ارزش افزوده فرآورده های تولیدی به حساب درآمد و یا کاهش بهای تمام شده، این شرکت با اعتقاد به اصول حسابداری از اقدام به شرح گفته شده اجتناب کرده و مبالغ مربوط به مالیات و عوارض بر ارزش افزوده را تحت عنوان سرفصل سایر حسابهای پرداختنی در ترازنامه طبقه بندی کرده و منظور کرده است.

بنابراین انتقال مبالغ مذکور حسب دستورالعمل تازه به حساب شرکت ملی پالایش و پخش هیچگونه تاثیری بر سود و زیان سنواتی و سال جاری این شرکت نخواهد داشت.

نامور تاکید کرده، در صورتهای مالی مربوط به پیش بینی عملکرد سال ۹۲ که به سازمان بورس ارائه شده، پرداخت عوارض آلایندگی در محاسبات مربوط لحاظ شده است و بر سود و زیان این شرکت تاثیری نخواهد داشت.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.