بازگشت صف‌های خرید به فرابورس

بورس

معاملات دیروز فرابورس شاهد بازگشت پررونق خریداران و صف‌های خرید بود. به طوری که نمادهای ذوب‌آهن، فولاد یزد، زاگرس، قند شیروان و شمال شرق شاهرود با صف‌های خرید به کار خود پایان دادند.

دنیای اقتصاد: همچنین با جابه‌جایی ۳/۱۳ میلیون سهم سرمایه‌گذاری پارس آریان به ارزش ۲۸ میلیارد ریال در بازار پایه، ارزش معاملات مجموع بازارهای فرابورس ایران به ۴۶۳ میلیارد ریال رسید.

در این روز ۵۰ میلیون برگه سهم در فرابورس معامله شد و ذوب‌آهن اصفهان در بازار دوم با ۱۹ میلیون و ۶۶۰ هزار سهم و با نرخ هزار و ۸۰۵ ریال بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد. کمترین حجم معاملات را هم افرانت در بازار اول فرابورس با جابه‌جایی ۳ هزار و ۱۴۲ سهم و با قیمت پایانی ۹ هزار و ۷۱۱ ریال کسب کرد. بیشترین افزایش قیمت را نیز قند شیروان و قوچان در بازار دوم با افزایش قیمت ۵ درصد و قیمت پایانی ۱۰ هزار و ۶۱۵ ریالی در سیستم معاملات ثبت کرد.

بیشترین کاهش قیمت را هم حق‌تقدم سرمایه‌گذاری خوارزمی در بازار اول با کاهش قیمت ۵/۴ درصدی و قیمت ۲۳۲ ریال از آن خود کرد. از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره سامان با جابه‌جایی ۱۹ هزار و ۱۶۰ برگه داشت.

در همین حال قیمت اوراق تسهیلات مسکن تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز ۵۹ هزار تومان مبادله شد. همچنین گشایش نماد معاملاتی حق‌تقدم خرید سهام شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان که قرار بود دیروز صورت گیرد به امروز موکول شد. از سوی دیگر در معاملات دیروز، نماد توکاریل برای برگزاری مجمع متوقف شد. بنابر این گزارش، ۱۱۰ میلیون سهم شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد از امروز به مدت ۳۰ روز در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود.

شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد به منظور توسعه فعالیت‌های بازرگانی خود ۱۱۰ میلیون سهم ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه به قیمت هر سهم هزار ریال را از ۲۱ شهریور به مدت ۳۰ روز از طریق بازار سوم فرابورس پذیره‌نویسی می‌کند.

اعلام زمان عرضه بلوکی «شراز»
مدیر بازار فرابورس گفت: سازمان خصوصی‌سازی ۱۸ درصد از سهام شرکت پالایت نفت شیراز را یکشنبه ۲۶ شهریور از طریق بازار دوم فرابورس ایران عرضه می‌کند. امیر هامونی با اعلام این خبر گفت: سازمان خصوصی سازی تعداد ۱۸۴ میلیون و ۹۵۸ هزار و۸۲۰ سهم از شرکت پالایت نفت شیراز معادل ۱۸ درصد از سهام این شرکت، متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران را روز یکشنبه ۲۶ شهریور عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عرضه «شراز» به صورت یکجا و در بازار دوم فرابورس است، گفت: قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن سهم در روز قبل از عرضه به اضافه ۲۵ درصد به شرط آنکه از مبلغ ۴ هزار و ۳۰۱ ریال کمتر نباشد. عرضه‌ با شرایط نقد یا نقد و اقساط است که حداقل پیش‌پرداخت نقدی ۳۰ درصد و مابقی به صورت اقساط است که دوره بازپرداخت اقساط آن ۳ ساله اعلام شده است.

10-01


اخبار بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.