بازگشت فتل به کورس قهرمانی

بازگشت فتل به کورس قهرمانی

Bookmark and Share

تنها پنج مسابقه مانده به پایان این فصل فرمول یک، با خروج زودهنگان آلونسو و قهرمانی سباستین فتل در ژاپن مدعی قهرمانی قهرمانی شد رقابت برای قهرمانی فصل از همیشه داغ‌تر شد. 

فرناندو آلونسو بعد برخورد با کیمی راکونن، راننده لوتوس لاستیکش پنچر شدو در دور اول از مسابقه خارج شد و راننده اسپانیایی مجبور شد از گاراژ پیروزی رقیبش را تماشا کند. او اکنون تنها با چهار امتیاز از فتل پیش است و یک اشتباه یا حادثه در پنج مسابقه باقی‌مانده می‌تواند قهرمانی را از او بگیرد. 

فیلیپه مسا، هم تیمی آلونسو اما روز خوبی داشت و توانست در اولین دور تعویض لاستیک‌ها کامی کوبایاشی و جنسن باتن را بگیرد و تا آخر مسابقه آن‌ها را پشت سر خود نگه‌دارد و به مقام دوم برسد. مسا با این مقام به فراری نشان داد که هنوز سرعت کافی برای روی سکو رفتن دارد و شاید این مقام موقعیت او را برای فصل آینده در این تیم تضمین کند. 

بازگشت فتل به کورس قهرمانی

باتن هم تا آخر مسابقه شانس روی سکو رفتن را داشت و تنها یک ثانیه دیرتر از کوبایاشی از خط پایان گذشت. تحمل این استرس سنگین ارزشش را داشت و با کسب مقام سوم، کامی کوبایاشی سومین راننده‌ ژاپنی شد که در تاریخ برگزاری مسابقات در پیست سوزاکا به روی سکو رفت. آخرین بار تماشاچیان ژاپنی ۲۲ سال پیش بود، که با کسب مقام سوم توسط آگوری سوزوکی، یک هموطنشان را روی سکوی قهرمانی سوزاکا دیده بودند. 

بازگشت فتل به کورس قهرمانی

از دیگر اتفاقات جالب مسابقه ژاپن برخورد دوباره رومن گروژان، راننده دردسرساز تیم لوتوس، در دور اول بود. او که به دلیل رانندگی پرخطر در دور اول مسابقه بلژیک و بعد از چندین تصادف هنگام شروع مسابقه، از شرکت در یک مسابقه محروم شده بود، در ژاپن هم با مارک وبر برخورد کرد و او راننده استرالیایی را به ته پیست فرستاد. وبر در طول مسابقه حداکثر تلاش خود را کرد و دست آخر نهم شد. 

گروژان به ده ثانیه توقف جریمه شد اما بعداً دو دور به پایان مسابقه مانده، مسابقه را ترک کرد. او گفت از اینکه دوباره در دور اول با راننده‌ای برخورد کرده ناراحت است. 

بازگشت فتل به کورس قهرمانی

لوییس همیلتون در یکی از آخرین بارهایی که پشت فرمان مک‌لارن نشست خود را از مکان نهم به مکان پنجم رساند و پشت سر هم‌تیمی‌اش مسابقه را تمام کرد. لحظه سبقت گرفتن او از کیمی‌رایکونن در پیچی با سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت یکی از دیدنی‌ترین لحظات مسابقه را رقم زد. 

در رده‌بندی تیمی ردبول با ۳۲۴ امتیاز پیشتاز است و مک‌لارن با ۲۸۳ امتیاز دوم و فراری سوم است. 

مسابقه بعدی ۲۳ مهر در کره جنوبی برگزار می‌شود. 

برچسب ها : فرمول یک ۲۰۱۲ | سوزاکا | سباستین فتل | تاریخ : ۲۰۱۲/۱۰/۰۹
  • استفاده از مطالب و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.