بازگشت مرکز تحقیقات وزارت ICT

۲۸اردیبهشت،

مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات تاکید کرد:‌ برای در اختیار گرفتن ساختمان و تجهیزات مرکز تحقیقات مخابرات که پیش از این برای مدتی در اختیار پژوهشگاه فضای مجازی قرار گرفته بود، مصوبه شورای عالی اداری را در دست داریم.
محمد حسین‌پور اظهار کرد:‌ برای باز گرداندن مرکز تحقیقات مخابرات و تحویل گرفتن ساختمان و تجهیزات آن حکم شورای عالی اداری را در دست داریم؛ در واقع اکنون این شورا حکمی که پیش از این دربارهٔ این ساختمان و نوع عملکرد آن داده بود را اصلاح کرده است.
وی در عین حال از تایید شدن این مصوبه توسط نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: برای طی شدن قانونی این امر ما موضوع را از مجاری مختلفی از جمله شورای عالی امور اداری، مجلس نیز پیگیری کرده‌ایم.
وی ادامه داد: اگر شورای عالی فضای مجازی علاقه‌مند به در اختیار داشتن پژوهشگاه فضای مجازی است قطعا می‌تواند این پژوهشگاه را ایجاد کرده و فعالیت‌های خود را در آن دنبال کند اما در ساختمان فعلی تجهیزات میلیاردی مختلفی وجود دارد که بسیاری از این تجهیزات از جمله آزمایشگاه آن برای این شورا بی استفاده است و استفاده از آن‌ها تنها در قالب مرکزی مانند مرکز تحقیقات مخابرات محقق می‌شود.
به گزارش ایسنا، رونوشت مصوبه شورای عالی اداری نیز از سوی وزارت ارتباطات برای رسانه‌های کشور ارسال شده است. در متن این رونوشت آمده است:

«شورای عالی اداری در یک صد و پنجاه و نهمین جلسه مورخ /۲/۲۵ بنا به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تصویب نمود؛
مصوبه شماره ۲۰۶/۹۱/۴۰۲۰۶ مورخ /۱۰/۹ شورای عالی اداری به شرح زیر اصلاح می گردد؛
۱-موسسه تحقیقات و فن‌آوری اطلاعات ضمن تغییر نام به عنوان پژوهشگاه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به صورت وابسته به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اداره می گردد.
۲-پژوهشگاه موظف است یک واحد پژوهشی در قالب پژوهشکده و یا مرکز به منظور پشتیبانی علمی شورای عالی فضای مجازی با رعایت قانون ایجاد نماید، به نحوی که مدیر پژوهشکده یا مرکز یاد شده توسط شورای عالی فضای مجازی تعیین و منصوب گردد.
تبصره: محل استقرار پژوهشکده موضوع این بند خارج از امکان فعلی پژوهشگاه خواهد بود.
متن این رونوشت نیز توسط غلامحسین الهام (معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری) به امضا رسیده است.
همچنین نسخه‌ای از این مصوبه هم برای دفتر مقام معظم رهبری مدظله العالی، دفتر ریاست جمهوری، دفتر ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، دفتر ریاست محترم قوه قضاییه، تمامی وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولتی، استانداری‌های سراسر کشور، دفتر هیات دولت، دفتر بازرسی رییس جمهور، دفتر ریاست دیوان عدالت اداری، کمیسیون امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اداره کل حقوقی ریاست جمهوری ، اداره کل قوانین و مقررات کشوری ریاست جمهوری، روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، دفتر هماهنگی‌های ویژه رییس جمهور، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ، دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور ارسال شده است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.