بازگشت هند به خط لوله صلح قطعی شد/رستم به دهلی می‌رود

۲۱اردیبهشت،

هندی‌ها با بازگشت دوباره به خط لوله صلح موافقت کردند و تعیین میزان گاز دریافتی و زمان احداث خط لوله و انتقال گاز به این کشور قرار است در سفر آتی وزیر نفت ایران به دهلی‌نو مورد مذاکره دو طرف قرار گیرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، پس از مذاکراتی که هفته قبل بین هند و ایران انجام شد مسئولان هندی اعلام کردند آماده می باشند تا گاز خود را از طریق خط لوله صلح و از خاک پاکستان وارد کنند.

براین اساس مقرر شد، تا وزیر نفت ایران در روزهای آتی سفری به هندوستان داشته باشد تا برسر میزان گاز دریافتی و زمان احداث خط لوله و انتقال گاز به این کشور با وزیر انرژی این کشور مذاکره کند.

بنابراین گزارش، اگرچه هند وابستگی بیشتری نسبت به پاکستان به آمریکا دارد اما پیوستن این کشور به خط لوله صلح سبب شد تا پاکستانی ها نیز از این بابت متعجب باشند زیرا مدت زمان مذاکره با هندی ها کمتر از مدت زمان مذاکره با پاکستانی‌ها بود.

خط لوله صلح به طول ۲ هزارکیلومتر است که می تواند گاز ایران را روزانه تا حد ۲۱٫۵ میلیون متر مکعب به پاکستان انتقال دهد.

پس از توافقات صورت‌گرفته با هند مقرر شده است تا ۷۰۰ کیلومتر نیز از این خط لوله در خاک هند احداث شود و بر اساس توافقات صورت‌گرفته این خط لوله تا حد روزانه ۹۰ میلیون متر مکعب گاز را به هند انتقال دهد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.