بازگشت هیجان به سالن ها با آغاز دور برگشت لیگ برتر

۲۰م آذر ،

دور برگشت لیگ برتر والیبال روز یکشنبه ۲۶ آذرماه با برگزاری شش دیدار آغاز خواهد شد که نوید دهنده بازگشت هیجان این رشته ورزشی به سالن های ورزشی در شهرهای کشور است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، شهرهای ارومیه، آمل، بندرعباس، گنبد ، تهران و کاشان در اولین هفته دور برگشت لیگ برتر والیبال میزبان این رقابت ها خواهند بود.

مهمترین بازی هفته آغازین دور برگشت، دیدار دو تیم پیکان تهران و سایپای البرز در خانه والیبال تهران است که دو رقیب دیرینه لیگ برتر والیبال به مصاف یکدیگر می روند. پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان تهران که قهرمانی در ادوار مختلف لیگ برتر والیبال را در پرونده کاری خود دارد، به خوبی می داند برای حفظ جایگاه خود در جدول این رقابت ها، در آغاز دور برگشت باید حتما سایپا را از پیش رو بردارد. از سوی دیگر شاگردان جوان دکتر فرهاد نفرزاده نیز جهت قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر و راهیابی به بازی های پلی آف انگیزه بسیاری برای پیروزی در مسابقات خود دارند.
پیکان در دور رفت سه بر صفر پیروز شد که این موضوع انگیزه ای برای بازیکنان جوان سایپا است تا با هدف جبران شکست دور رفت به میدان بروند اما از سوی دیگر پیکان در این دیدار میزبان است.

تیم والیبال پیشگامان کویر یزد صدرنشین این رقابت ها، در اولین بازی دور برگشت مهمان تیم آلومینیوم المهدی است، تیمی که در بازی های خانگی تجربه پیروزی برابر تیمهایی چون کاله، سایپا، میزان خراسان و شهرداری تبریز را در پرونده کاری دور رفت خود دارد. بنابر این نباید دیدار پیشگامان با شاگردان محمدرضا دامغانی سرمربی تیم آلومینیوم المهدی را بازی راحت تصور کرد.
تیم پیشگامان در بازی دور رفت با هدایت عباسعلی میرحسینی سه بر یک به پیروزی رسیدند، اما بازی برگشت کار آسانی برای آنان نخواهد بود.

کاله مازندران قهرمان دوره قبل این رقابت ها که در حال حاضر با ۲۱ امتیاز در رتبه چهارم جدول لیگ برتر والیبال قرار دارد، در دوازدهمین بازی خود این هفته میزبان نوین کشاورز در سالن پیامبر اعظم خواهد بود.
شاگردان بهروز عطایی سرمربی کاله فرصت مناسبی در این هفته دارند که با شکست نوین کشاورز، تیمی که در مکان یازدهم جدول قرار دارد، فاصله خود با تعقیب کنندگان در جدول لیگ برتر افزایش داده و حتی به جایگاه سوم صعود کند.
مسعود آرمات و بازیکنان نوین کشاورز در بازی رفت نیز در خانه والیبال تهران سه بر صفر مغلوب کاله شدند.

در اولین بازی دور برگشت لیگ برتر والیبال تیم های شهرداری ارومیه و میزان خراسان در سالن غدیر ارومیه به مصاف یکدیگر خواهند رفت. تیم میزان با هدایت جبار قوچان نژاد در بازی رفت در مشهد سه بر یک به پیروزی رسید اما این هفته در حالی به مصاف شهرداری ارومیه می رود که مهمان است و باید در برابر حدود پنج تا شش هزار تماشاگر ارومیه ای بازی کند.
سرمربی صربستانی تیم والیبال شهرداری ارومیه نیز به خوبی می داند که پیروزی در این بازی خانگی حکم صعود به شش تیم برتر در جدول را دارد و هرگز حاضر به از دست دادن این فرصت نخواهد بود.

در هفتادومین بازی لیگ برتر والیبال سال ۹۱، تیم انتهای جدولی بازرگانی جواهری میزبان شهرداری تبریز در گنبد است. شاگردان رضا ابراهیمی که در یازده بازی دور رفت هیچ پیروزی در کارنامه خود ندارند، شاید پیروزی در برابر شهرداری تبریز سبب بازگشت هویت واقعی این تیم شود. احمد مساجدی که به تازگی سکان هدایت تیم شهرداری تبریز را بر عهده گرفته، اولین تجربه خود را به عنوان سرمربی در لیگ برتر تجربه می کند و انگیزه بسیاری برای موفقیت در این مسابقات دارد.

شاگردان مساجدی شهرداری تبریز در بازی رفت سه بر یک به پیروزی رسیدند، اما تیم والیبال بازرگانی جواهری دیگر چیزی برای از دست دادند، ندارد و به همین سبب پیش بینی بازی سختی برای شهرداری تبریز در آغاز دور برگشت می توان داشت.
حسین معدنی سرمربی تیم والیبال باریج اسانس که دور رفت را با عنوان دهمی به پایان رساند، در آخرین بازی هفته اول دور برگشت میزبان شاگردان مصطفی کارخانه سرمربی تیم والیبال متین ورامین است.
متین که با ۲۲ امتیاز در رتبه سوم جدول این رقابت ها قرار دارد، در بازی رفت سه بر صفر به پیروزی رسید و امید یک پیروزی دیگر راهی کاشان می گردد.

برنامه کامل هفته اول دور برگشت لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:
ارومیه- ساعت ۱۶، شهرداری ارومیه – میزان خراسان، سالن غدیر
آمل- ساعت ۱۶، کاله مازندران – نوین کشاورز، سالن پیامبر اعظم
بندرعباس- ساعت ۱۶، آلومینیوم المهدی –پیشگامان کویر یزد، سالن فجر
گنبد- ساعت ۱۶، بازرگانی جواهری – شهرداری تبریز، سالن المپیک
تهران- ساعت ۱۶، پیکان تهران – سایپا البرز، خانه والیبال
کاشان- ساعت ۱۶، باریج اسانس – متین ورامین، سالن تختی

جدول رده بندی لیگ برتر والیبال در پایان دور رفت به قرار زیر است:
۱- پیشگامان کویر یزد ۲۴ امتیاز
۲- پیکان تهران ۲۲ امتیاز
۳- متین ورامین ۲۲ امتیاز
۴- کاله مازندران ۲۱ امتیاز
۵- میزان خراسان ۲۱ امتیاز
۶- سایپای البرز ۲۰ امتیاز
۷- شهرداری ارومیه ۱۸ امتیاز
۸- آلومینیوم المهدی ۱۶ امتیاز
۹- شهرداری تبریز ۱۱ امتیاز
۱۰- باریج اسانس ۱۰ امتیاز
۱۱- نوین کشاورز ۹ امتیاز
۱۲- بازرگانی جواهری ۲ امتیاز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.