بازگشت ژنرال آمریکایی به کوزوو/ عکس فعال یمنی با مشاور بن الیعازر

بازگشت ژنرال آمریکایی به کوزوو

روزنامه الحیات امروز در گزارشی اعلام کرد: ژنرال “ویزلی کلارک” که زمانی از وی به عنوان آزاد کننده کوزوو یاد می شد  برای سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در همین منطقه هدف گذاری کرده است.

بنابر این گزارش، ژنرال کلارک در نظر دارد در یک پروژه نفتی در کوزوو ۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند. در این طرح پیش بینی شده که روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت تولید شود که علاوه بر تامین نیازهای نفتی کوزوو، سوخت مورد نیاز شرکتهای خودروسازی، هواپیمایی و نظامی را نیز تامین می کند.

آمادگی کویت برای بسته شدن تنگه هرمز

– “شیخ خلیفه ناصر الصباح” عضو هیئت مدیره شرکت نفت کویت اعلام کرد: کویت باید در راستای آمادگی برای بسته شدن تنگه هرمز، اقدام به ذخیره کردن نفت در مخازن خارج از این کشور کند.

به گزارش النشره ، وی افزود: کویت در کوتاه مدت طرحهایی برای رویارویی با بسته شدن تنگه هرمز و فروش نفت به مشتریان خارجی دارد.

آغاز روند جدایی ها در حزب موفاز

– منابع آگاه در حزب کادیما از احتمال آغاز روند جدایی اعضای این حزب طی روزهای آتی خبر دادند. به گزارش النشره پس از خروج حزب کادیما از ائتلاف دولتی با حزب لیکود برخی از اعضای این حزب با دور زدن شائول موفاز، گفتگو با نتانیاهو را برای پیوستن به لیکود آغاز کرده اند.

بنابراین گزارش، “آوی دیختر” و “تزاحی هنگبی” از جمله اصلی ترین اعضای فعلی کادیما هستند که در نظر دارند به حزب نتانیاهو بپیوندند.

خاطرنشان می شود زمزمه جدایی ها در کادیما پس از خروج این حزب از ائتلاف دولتی با حزب لیکود شنیده می شود.

طرح عبدالله برای کمک به مردم سوریه!

“عبدالله” شاه سعودی از فردا دوشنبه طرحی را با عنوان فریبنده کمک به مردم سوریه در عربستان آغاز می کند. به گزارش الحیات عبدالله همچنین خواستار برگزاری نشست ویژه سازمان همکاریهای اسلامی در روز ۱۵ آگوست آتی در مکه مکرمه شده است.

وزارت کشور عربستان سعودی نیز اعلام کرده در طرح جمع آوری کمک برای مردم سوریه مردم تمام نقاط عربستان می توانند مشارکت کنند. طرح عربستان برای کمک به مردم سوریه در حالی آغاز می شود که این رژیم با ادامه کمکهای مالی و تسلیحاتی گسترده به گروههای مسلح در سوریه و اعزام تروریست به این کشور همچنان در برابر تلاشها برای بازگشت امنیت و ثبات به این کشور مانع تراشی می کند و شرایط امنیتی دشواری را برای مردم سوریه که از آنها دم می زند، به وجود آورده است.

حمایت فعال یمنی از عکس انداختن با مشاور بن الیعازر

– “توکل کرمان” فعال زن یمنی که اخیرا برنده جایزه صلح نوبل شده بود از عکس انداختن با “عوفر براینشتاین” فعال اسرائیلی دفاع کرد.

به گزارش الجزیره در حالی که گفته می شود براینشتاین مشاور “بنیامین بن الیعازر” وزیرجنگ سابق رژیم صهیونیستی است، اما این فعال یمنی، وی را یکی از حامیان ملت فلسطین دانسته و عکس انداختن در کنار وی را توجیه می کند!

نگرانی عاموس گلعاد از تسلیحات شیمیایی سوریه!

– رئیس کمیته امنیتی و سیاسی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی درباره ذخایر سلاحهای شیمیایی سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش النشره گلعاد با ادعای اینکه دمشق هم اکنون از تسلیحات شیمیایی خود به بهترین وجه نگهداری می کند، افزود: اسرائیل درباره سیطره گروههای مسلح در لبنان و القاعده بر این تسلیحات شیمیایی ابراز نگرانی کرد.

ادعای مقاله نویس الشرق الاوسط درباره احساس ایران در سوریه

– طارق الحمید مقاله نویس الشرق الاوسط امروز در تحلیلی ادعا کرد: ایران و  حزب الله در سوریه احساس شکست می کنند.

وی در این مقاله ادعا می کند که ملتهای عربی با مشاهده مواضع ایران در قبال سوریه و دیگر قیامهای عربی به دوگانه بودن این مواضع پی برده اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.