بازگشت ژیان در سال ۲۰۲۴

۱۹م دیماه ،

بازگشت ژیان در سال ۲۰۲۴

Bookmark and Share

مجله آلمانی اتوبیلد خبرداده سیتروئن قصد دارد نسل تازه‌ای از مدل ۲CV (در ایران ژیان) را در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه کند.

به گفته این هفته‌نامه پروژه ژیان قرن بیست و یکم با کد «E3 اسنشال» براساس پلتفرم  سیتروئن C4 و با الهام از کانسپت سی-کاکتوس (گالری پایین صفحه) در حال ساخت است. سیتروئن کانسپت سی-کاکتوس را در سال ۲۰۰۷ ساخته است. 

براساس اطلاعات انتشار یافته از طرف اتوبیلد دو موتور ۸۲ و ۱۰۰ اسب بخاری بنزینی و یک موتور ۹۲ اسب بخاری دیزل برای این خودرو در نظر گرفته شده است. 

علاقه سیتروئن به احیای مدل ژیان برکسی پوشیده نیست. شایعه ساخت مدل تازهی از این خودروی مشهور سال‌ها است توسط منابع مختلف خبری مطرح شده است. سیتروئن در چند سال قبل با‌عرضه سری DS برداشت مدرنی از طراحی و ساخت خودرو  داشته و این هویت تازه با استقبال خوبی از سوی بازار روبرو شده است. 

با این حال کارخانه فرانسوی با نگاهی به موفقیت فولکس‌واگن بیتل، مینی تازه و فیات ۵۰۰ فرصت را برای عرضه مدلی با الهام از قبل سیتروئن مهیا می‌بیند. 

زمزمه ساخت ژیان برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ و در مقاله‌ای در مجله اتواکسپرس، خواهرخوانده انگلیسی مجله اتوبیلد مطرح شد {+} و طرحی براساس یک طرح تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۵ انجام شده بود {+} هم برای خودرو به نمایش درآمد. 

بازگشت ژیان در سال ۲۰۲۴

در سپتامبر ۲۰۰۹ سیتروئن کانسپت ریولت (Revolte) را با الهام از مدل ۲CV رونمایی کرد {+} و دوباره بازار شایعه عرضه ژیان تازه داغ شد. اما تولید این مدل هرگز به طور رسمی تأیید نشد تا چند ماه قبل که دوباره بازار شایعه‌ها دربارهٔ عزم تازه سیتروئن برای عرضه ژیان در رسانه‌ها مطرح شد. 
سیتروئن مدل ۲CV را از سال ۱۹۴۸ تا سال ۱۹۹۰ با تغییرات اندکی در ظاهر خودرو به بازار عرضه کرد. در طول ۴۸ سال این کارخانه سه میلیون ۸۷۲ هزار و ۵۸۳ دستگاه از این مدل فروخته شد و ژیان به یکی از نماد‌های خودروسازی فرانسه و جهان تبدیل شد. {+}

اتوبیلد می‌گوید ژیان تازه با قیمت پایه حدود ۱۶ هزار یورو، حدود دو هزار یورو از مدل C4 ارزانتر خواهد بود. 

عدم تولید ژیان تازه با وجود خبرها و شایعه‌های سال‌های اخیر باور عرضه دوباره این مدل را مشکل کرده است. برای درست بودن این شایعه باید تا نمایشگاه فرانکفورت در شهریور آینده صبر کرد. زمانی که اتوبیلد اعلام کرده است سیتروئن نمونه‌ای از این خودرو را به نمایش خواهد گذاشت. 

برچسب ها : نمایشگاه فرانفکورت ۲۰۲۴ | سیتروئن | ۲CV | ژیان | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۱/۰۳
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.